وابستگی اقتصادی و فساد عوامل اصلی تضعیف اقلیم کردستان

سرویس جهان- کفاح محمود مشاور سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق می‌گوید اقتصاد تک محصولی، وابستگی اقتصادی و فساد عوامل اصلی تضعیف اقلیم کردستان عراق هستند.

به گزارش کردپرس کفاح محمود، مشاور سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق در مصاحبه با موسسه واشنگتن برای خاورمیانه، به مشکلات و معضلات اقلیم کردستان عراق پرداخت است.

او در این مصاحبه می‌گويد پیامدهای برگزاری رفراندوم ۲۰۱۷ در اقلیم کردستان عراق به کردها یاد داد که از نظر اقتصادی ضعیف هستند. او تاکید می کند که وابستگی اقتصادی کردها، از جمله به دولت مرکزی عراق، اقتصاد تک محصولی و فساد از جمله عواملی هستند که باعث تضعیف اقلیم کردستان عراق شده‌اند.

مشاور حزب دموکرات کردستان عراق با اشاره به وابستگی اقتصادی اقلیم کردستان به بغداد و نفت تاکید کرد در حوزه صنایع، کشاورزی، صنعت و گردشگری به یک انقلاب نیاز هست.

مشاور حزب دموکرات اختلافات میان این حزب و اتحادیه میهنی را نیز از جمله مشکلات ها دانست اما اشاره کرد که این اختلافات هنوز در سطحی نیست که کشورهای خارجی مانند آمریکا دخالت و میانجیگری کنند.

کفاح محمود مداخلات خارجی در اقلیم کردستان برای توسعه نفوذ را از جمله مشکلات دیگر دانست. او برای نمونه اشاره کرد که ترکیه دخالت در اقلیم کردستان را با حضور پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق توجیه می کند.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال توسل کردها به متحد دیگری به جز آمریکا تاکید کرد ابر قدرت ها متحدان خود را بر اساس سود و زیان و منافع انتخاب می کنند. بنابراین، کردها باید به دنبال توسعه اقلیم کردستان بر اساس منابع داخلی باشند.

کد خبر 29845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha