ارومیه به استقبال سومین جشنواره بیدمشک می رود

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: سومین جشنواره بیدمشک فردا در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، محمد نقی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره بیدمشک به منظور احیای سنت‌های دیرینه عرق گیری و انتقال آن به نسل جوان و معرفی گیاه بیدمشک به عنوان گیاه دارویی و نماد ارومیه و آذربایجان غربی و برند سازی آن برگزار می شود.

او افزود: این جشنواره در محوطه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه طی روزهای دهم و یازدهم فروردین ١٤٠١ برگزار خواهد شد.

نقی پور بیان کرد: این جشنواره برای سومین بار در شهر ارومیه برگزار می شود و در کنار برگزاری این جشنواره برنامه های متنوعی نیز پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه بانی این جشنواره، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه است، گفت: این سازمان با همکاری سازمان میراث فرهنگی ،جهاد کشاورزی، ارشاد و امور اجتماعی بانوان استانداری این جشنواره را برگزار خواهد کرد.

گفتنی است؛ بیدمشک نخستین شکوفه‌ای است که در اواخر اسفند ماه و روزهای قبل از بهار در ارومیه نمایان می‌شود و تقریبا از محصولات کم‌هزینه و پردرآمد کشاورزی محسوب می‌شود.

تهیه عرق بیدمشک در آغازین روزهای بهار یکی از سنت‌های قدیمی خانواده‌های آذربایجان‌غربی به ویژه شهرستان ارومیه است.

کد خبر 29817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha