مذاکرات ژنو، تنها اتلاف وقت است

سرویس سوریه- جنبش آینده کُردستان سوریه برگزاری جلسات کمیته قانون اساسی جدید سوریه را اتلاف وقت و پوچ توصیف کرد.

به گزارش کُردپرس، جنبش آینده کُردستان سوریه درباره پایان هفتمین دور جلسات کمیته قانون اساسی اعلام کرد: دور هفتم جلسات کمیته قانون اساسی در ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ مارس بدون دستیابی به هیچ توافقی یا دستیابی به هیچ نتیجه ملموسی به‌ویژه برای کُردهای سوریه به پایان رسید و این ناامیدی بزرگی برای حل بحران سوریه است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ذهنیت طرد، انکار و عدم به رسمیت شناختن کثرت گرایی ملی و فرهنگی و اصرار بر عرب گرایی سوریه در این دور از مذاکرات مانند ادوار پیشین وجود داشت و این دوره از مذاکرات نشان داد که یک ائتلاف وقت بی نتیجه و پوچ به قیمت خون سوری ها است.

فرصت دادن به دولت کنونی برای ادامه و تعلل در اجرای قطعنامه های بین المللی و کمرنگ کردن آنها از طریق نوشتن قانون اساسی جدید، چیزی به جز یک خوش خیالی بی نتیجه نیست.

آنچه در ژنو اتفاق می افتد باید مستلزم موضع رادیکال سازمان ملل و جامعه بین المللی برای اجرای قطعنامه های بین المللی و کاهش درد و رنج سوری هایی است که گرانبهاترین چیزها را برای آزادی و کرامت خود قربانی کردند.

دولت به جزییات متوسل می شود و وارد پیچ ​​و خم می شود و با عامل زمان و موازنه های منطقه ای و بین المللی بازی می کند تا تصمیمات بین‌المللی را کمرنگ کند و روند سیاسی را متوقف نماید.

جنبش آینده کردستان سوریه خواستار پایان دادن به این روند مسخره است و از سازمان ملل می‌خواهد که رژیم را تحت فشار قرار دهد و از دور زدن قطعنامه‌های بین‌المللی به‌ویژه قطعنامه ۲۲۵۴ دست بردارد.

کد خبر 29760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha