دستگاه قضایی در صیانت از منابع طبیعی با متخلفین مماشات نمی کند

سرویس آذربايجان غربى- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: منابع طبیعی استان جزیی از ثروت‌های خدادادی و حقوق عامه هستند و دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از آنها هیچگونه مماشاتی با متخلفین نخواهد داشت.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در بعد از ظهر سفر کاری خود به حوزه قضایی مهاباد از تالاب کانی برازان و محیط زیست بکر و طبیعی آن بازدید کرد.

او هدف از این بازدید را بررسی مسائل زیست محیطی در راستای صیانت از حقوق عامه اعلام کرد و گفت: تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر ۹۰۷ هکتار که در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده، زیستگاه گونه های مختلفی از پرندگان و جانوران است که به عنوان منطقه حفاظت شده دارای اهمیت زیست محیطی خاصی است.

عتباتی تاکید کرد: این تالاب می بایست همانگونه که هست حفظ شود و به هیچ عنوان اجازه نداد که متصرفین و شکارچیان غیر مجاز به این ثروت ملی آسیب رسانند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غری افزود: منابع طبیعی استان جزیی از ثروت‌های خدادادی و حقوق عامه هستند و دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از آنها هیچگونه مماشاتی با متخلفین نخواهد داشت.

عتباتی در ادامه از پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و منابع آبی نقده بازدید کرد و گفت: صیانت از منابع آبی نه تنها حفاظت از محیط زیست بلکه بهبود و ارتقای صنعت کشاورزی و عامل رشد اقتصادی منطقه است.

او هدف از بازدید را اطلاع از وضعیت منابع آبی منطقه و نیز صیانت از حریم و بستر رودخانه ها و نهر های جاری و نیز حریم دریاچه ارومیه دانست و افزود: با توجه به کاهش سطح بارش، صیانت از منابع آب منطقه یکی از تکالیف دستگاه قضایی در راستای حفظ حقوق عامه و بیت المال است.

عتباتی با بیان اینکه پروژه انتقال آب طرح بزرگ و ارزشمندی است تصریح کرد: باید در حفظ و صیانت از منابع آب منطقه همه احساس مسئولیت کنند و از هدر رفت آب که یک عامل استراتژیک محسوب می شود جلوگیری شود.

گفتنی است؛ در راستای اهمیت حقوق عامه و صیانت از منابع آبی، در برنامه سفر رییس کل دادگستری آذربایجان غربی به مهاباد اگر بازدید از حریم و بستر رودخانه و سد مهاباد و تصرفات آن هم گنجانده می شد، مناسب بود.

آذر ماه سال گذشته سرپرست اداره کل بازرسی آذربایجان غربی به کردپرس گفته بود: در پی وصول گزارش تخریب و دخل و تصرف در اراضی حاشیه سد مهاباد، سازمان بازرسی اداره کل آذربایجان غربی به این موضوع ورود کرده است.

در سال های اخیر جای جای ورودی به ساحل دریاچه سد مهاباد از سوی کسانی که ادعای مالکیت بر این اراضی را دارند، فنس کشی و دیوار کشی شده است

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

ورود سازمان بازرسی به اراضی تصرف شده حاشیه سد مهاباد

زمین خواری حاشیه سد مهاباد؛ آری یا خیر؟/ پدر محیط زیست چه رازی را فاش کرد؟

کد خبر 29724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha