مأموریتهای تعریف شده برای ایلام بسیار زیاد ولی اعتبارات تحقق آن بسیار کم است

سرویس ایلام - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان هلیلان گفت: مأموریتهای تعریف شده برای ایلام بسیار زیاد ولی اعتبارات تحقق آن بسیار کم است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی گفت: نمایندگان تمام تلاش خود را برای افزایش بودجه به نفع استان انجام می دهند اما توزیع متوازن این بودجه با استاندار و مجموعه مدیران زیرمجموعه اوست همچنان که همین توازن را در حوزه انتصابات نیز باید استاندار و زیرمجموعه ایجاد کنند چون این ها مربوط به حوزه اجراست.

او گفت: کار نماینده چانه‌زنی و باز کردن معبر است و کار اصلی را باید مسئولین اجرایی انجام بدهند و در تحقق بسیاری از مطالبات مردمی اگر مسئولان اجرایی همراهی نکنند نماینده نمی تواند موفق باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: آن نگاه راهبردی که باید در مرکز نسبت به استان ایلام به وجود بیاید امروز به واسطه اینکه استان ایلام بارها در مجلس توسط نمایندگان استان مطرح شده است به شکل نسبی به وجود آمده و استان ایلام در کمیسیون‌های مختلف مجلس و وزارتخانه‌ها به عنوان استانی که باید مورد توجه قرار بگیرد مطرح شده است.

فلاحی افزود: ثروت فراوانی که در استان ایلام وجود دارد باید مدیریت بشود به شرط آنکه مدیران ما افراد پای کاری باشند و در راه توسعه استان برای مطالبه گری در تهران خساست به خرج ندهند.

وی افزود: یکی از اصلی ترین فعالیت نمایندگان مردم یک استان در مجلس فعالیت آنها در اختصاص بودجه است تمام نمایندگان کشور در وزارت خانه ها برای گرفتن حق مردمشان می جنگند و سه نماینده استان ایلام نیز با این تعداد کم تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار بسته‌اند. در تهران سفره ای پهن نیست که به شما بفرما بدهند بلکه باید برای گرفتن حق استان باید با تمام قدرت جنگید.

فلاحی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان سیروان تاکید کرد: در ایران چنان با تورم قانون مواجه هستیم که مجلس در ادوار مختلف توان نظارت بر حسن اجرای این همه قانون را نداشته و ندارد و از طرفی چنان مشکلات در حوزه‌های مختلف زیاد است که نمایندگان توان نظارت بر همه موضوعات را ندارند.

نماینده مردم استان ایلام تصریح کرد: تورم طرح ها و قوانین مختلف یکی از دلایلی است که باعث شده مجلس در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کارآمد به نظر نرسد و برای حل این مشکل باید ساختار مجلس و آیین نامه های مربوط به قانون گذاری تغییر کند.

او گفت: در استان‌هایی مثل ایلام که معضلات و مشکلات بیشتری دارند، مردم تمام مشکلاتشان را به نماینده ارجاع می دهند و نماینده با ماموریت های بیشماری از طرف مردم مواجه می شود در حالیکه قانون در بسیاری از حوزه‌ها به نمایندگان اجازه ورود به موضوع را نداده است و این باعث ایجاد نارضایتی از نماینده می شود.

فلاحی خاطرنشان کرد: در خصوص شهرستان سیروان که بسیاری از زیرساخت های لازم یک شهرستان را ندارد و مردم از این بابت در زحمت هستند، همه ما باید دست به دست هم دهیم که مشکلات آن را به شکلی زیرساختی و با سرعت حل کنیم.

وی افزود: حوزه راه، زیرساخت های شهری، بهداشت، روستاهای حاشیه سیمره، تامین اعتبار ایستگاه پمپاژ سیروان، آنتن دهی و... از مهم ترین مسائل این منطقه است که تلاش می شود بخشی از این مشکلات حل شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم عنوان کرد: زنان ایلام در حوزه مدیریت چه در عرصه مدیران کل و چه در حوزه مدیریت شهرستانها در حاشیه هستند. ما زنان توانمندی در استان داریم که از آنها استفاده نمی شود و این در حالی است که زنان نیمی از جامعه هستند و هر جا به آنها مسئولیت داده شده در کار خود موفق بوده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص سرمایه‌گذاری در استان متاسفانه آن گونه که شعارش را می دهیم برای سرمایه‌گذاری شرایط لازم را فراهم نکرده‌ایم و سرمایه‌گذاران با مشکلاتی مانند تأمین زمین مناسب جهت اجرای پروژه ها و همچنین مشکلات مربوط به معارضین محلی مواجه هستند.

کد خبر 29607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha