مراسم آئین جهانی نوروز در تاق بستان، عمومی  برگزار نمی شود

سرویس کرمانشاه _ سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: مراسم آیین جهانی نوروز در تاق بستان کرمانشاه بصورت محدود و بدون دعوت عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس، احسان احمدی نصر، در خصوص برگزاری مراسم آئین جهانی نوروز اظهار کرد: با توجه به اینکه این رویداد با حضور نمایندگان و سفیران کشورهای مختلف و نیز مسئولان ارشد کشوری برگزار می گردد، نظم بخشی برنامه دارای اهمیت و ملاحظات بین المللی است.

وی با بیان اینکه مسؤلین امر در استان علاقه مند بودند تا مراسم را بصورت عمومی برگزار کنند؛ افزود: مشتاقانه تمایل به شرکت تمامی همشهریان بودیم اما با دو محدودیت مواجه بودیم، یا اینکه می بایست محوطه تاریخی و فرهنگی تاق بستان و صیانت از آثار و توجه به مراقبت به بنا را انتخاب می کردیم و محدودیت شرکت کننده ها را می پذیرفتیم، و یا از برپایی مراسم در این محوطه تاریخی صرف نظر نموده و بصورت عمومی در مکانی دیگر برگزار می کردیم.

سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به این داشته فرهنگی و هویتی، تصمیم به اجرا در محوطه تاریخی تاق بستان اتخاذ گردید و رأی به برگزاری به صورت محدود و بصورت دعوت‌نامه ای داده شد، که در این راستا نمایندگان اقشار از جمله مسئولین استانی و کشوری، فرهنگیان، پزشکان، نیروهای نظامی و انتظامی و خبرنگاران اربابان قلم و اندیشه، دانشجویان و... بصورت دعوت‌نامه ای، به این مراسم دعوت شده اند.

احمدی نصر ادامه داد: بر خود واجب می دانیم برای خاتمه به حواشی به وجود آمده مبنی بر علت عمومی نبودن جشن جهانی آئین های نوروزی، به این جمله بسنده کنیم که هدف ما در برگزاری این مراسم، سرافرازی و سربلندی استان عزیزمان کرمانشاه است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

مدیر اجرایی این رویداد با بیان اینکه با این حال اولویت ما عزت و احترام شهروندان است گفت: عمومی نبودن مراسم به دلیل صیانت از اثر تاریخی ست و از شهروندان گرامی تقاضامندیم که برای معرفی هر چه بهتر استان، از ازدحام در درب مجموعه جدا پرهیز نمایند چراکه شرط ورود به مجموعه و مراسم، از طریق بلیط های الکترونیکی است.

وی در پایان تاکید کرد: در ادامه برنامه ریزی هایی برای ایجاد فضای شعف و شادی در ایام نوروز و شعبان برای شهروندان بصورت عمومی دیده شده است.

کد خبر 29153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha