مصر حمله موشکی به اربیل را به شدت محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دولت مصر با انتشار بیانیه‌ای با تروریستی خواندن حمله موشکی به اربیل آن را به شدت محکوم و بر ایستادن خود در کنار عراق تأکید کرد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری میدل ایست نیوز: دولت مصر با انتشار بیانیه‌ای با تروریستی خواندن حمله موشکی به اربیل آن را به شدت محکوم و بر ایستادن خود در کنار عراق تأکید کرد.

در بیانیه رسمی دولت مصر که خبرگزاری رسمی عراق (واع) آن را منتشر کرده آمده که مصر «حمله تروریستی بزدلانه به شهر اربیل توسط تعدادی موشک بالستیک را که صبح امروز رخ داده و موجب خسارت‌های مادی شده به‌شدت محکوم می‌کند».

این بیانیه افزوده که مصر این اقدامات را به شدت محکوم و بر ایستادن خود در کنار عراق و حمایت از هر اقدامی که برای حفظ امنیت و ثبات خود انجام دهد تأکید می‌کند.

بامداد امروز (یکشنبه 13 مارس) دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت 1 بامداد به وقت محلی شهر اربیل هدف 12 موشک بالستیک قرار گرفت و افزود که این موشک‌ها کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داده بودند.

این بیانیه تأکید کرد که این موشک‌ها «از بیرون عراق و اقلیم کردستان و به طور خاص از شرق کشور شلیک شده بودند» و افزود که این حمله هیچ تلفات جانی نداشته است.

همزمان وزارت داخله اقلیم کردستان نیز اعلام کرد که این 12 موشک که ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان 24» و اطراف آن اصابت کرد.

وزارت داخله اقلیم کردستان افزود که این حمله موجب خسارت‌های مادی در خانه‌های اطراف شد و خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت و فقط یک غیر نظامی در طی آن زخم‌های سطحی برداشت.

این وزارتخانه در اقلیم کردستان عراق ضمن محکومیت این حمله به شهروندان عراق و اقلیم تأکید کرد که اربیل امن است.

کد خبر 29054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha