تمامی دستگاه‌ها برای احتمال وقوع سونامی سفرهای نوروزی آماده باشند

سرویس کرمانشاه _ منوچهر فخری گفت: نوروز امسال ممکن است با وقوع یک سونامی سفر در نوروز 1401 روبرو شویم لذا باید تمامی دستگاه‌ها اجرایی استان برای این رویداد احتمالی آماده باشند.

به گزارش کردپرس؛ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در نشست شورای ترافیک استان که با حضور سرپرست دفتر فنی استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا بیش از دو سال است که مردم در ایام نوروز کمتر به سفر رفته اند و ممکن است این نیاز شدید روحی به وقوع یک سونامی سفر در سطح کشور بیانجامد.

وی افزود: هرچند ستاد کرونا در مورد محدودیت های سفرها تصمیم گیری می کند ولی دستگاه های مختلف باید برای هر شرایطی آماده باشند تا در صورت حضور گسترده مسافران، غافلگیر نشویم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم نصب تابلو و علائم هشداری در سطح محورها و شهرهای استان گفت: در این زمینه راهداری و شهرداری ها باید اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بر راه اندازی پارکینگ ها و استراحتگاه ها در حاشیه راه ها هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه عمده دلیل واژگونی بحث خواب‌آلودگی رانندگان است و نیاز است در فواصل مناسب بحث راه اندازی استراحتگاه و پارکینگ پیگیری شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طبق برنامه باید سالانه 10 درصد کاهش تصادفات داشته باشیم و این نشاندهنده این است که باید کار و تلاش بیشتری در زمینه ایمنی راه ها و نظارت بر وضعیت فنی خودروها صورت گیرد.

وی به سهم 54 درصدی واژگونی تصادفات استان هم اشاره کرد و افزود: علت این موضوع تخطی از سرعت مطمئنه است که باید در جلسه جداگانه ای حتما مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین بر پیگیری راه اندازی 10 دستگاه سرعت سنج جهت کنترل هرچه بهتر سرعت در محورهای استان تاکید کرد.

در این نشست پروژه احداث وروردی میدان شهر هلشی به تصویب رسید.

کد خبر 28402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha