ویان صبری: ریبر احمد، همچنان نامزد حزب دمکرات برای ریاست جمهوری عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق بر احترام به حکم دادگاه عالی فدرال این کشور درباره ثبت نام مجدد نامزدهای ریاست جمهوری تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، ویان صبری در این باره گفت: حزب دمکرات کردستان، منتظر مشخص شدن زمان تشکیل جلسه آینده مجلس عراق است و ریبر احمد نامزد ما برای ریاست جمهوری است.

یادآور می شود عماد باجلان عضو ارشد حزب دمکرات کردستان نیز پس از حکم امروز دادگاه عالی فدرال درباره ابطال ثبت نام مجدد از نامزدهای ریاست جمهوری عراق گفته بود: به دنبال حذف هوشیار زیباری نامزد حزب دمکرات کردستان برای ریاست جمهوری عراق براساس یک حکم سیاسی و نه قضایی، از چند روز پیش تاکنون فشارهایی بر دادگاه عالی فدرال برای جلوگیری از ممانعت از حضور نامزدهای ما در رقابت برای ریاست جمهوری عراق اعمال شده است.

باجلان تأکید کرده بود: ائتلاف سه گانه قادر به تشکیل جلسه مجلس و تصویب مصوبه ای با رأی اکثریت درباره ثبت نام مجدد از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است و در ساعات آتی در این باره گفتگو خواهد شد تا ائتلاف نامزد رسمی خودش را در رقابت برای کرسی ریاست جمهوری داشته باشد. زیرا نمی توان از این منصب صرف نظر کرد.

کد خبر 28344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha