23 طرح سردخانه محصولات کشاورزی در کرمانشاه درحال ساخت است

سرویس کرمانشاه _ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۲۰ واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان با ظرفیت ۷۵ هزار تن فعال هستند و ۲۳ واحد سردخانه محصولات کشاورزی نیز با ظرفیت ۸۵ هزار تن هم در دست ساخت است.

به گزارش کردپرس؛ شهریار قاسمی با اعلام این خبر افزود: با احتساب این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۱ ظرفیت سردخانه های استان به ۱۶۰هزار خواهد رسید.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با تولید ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، نیازمند ۹۰۰هزارتن ظرفیت سردخانه ای برای محصولات تولیدی است، که در حال حاضر با توجه به اولویت گذاری ها و بررسی ها انجام شده و بحث تازه خوری و ارسال محصول به استان های همجوار ،نیازمند ۳۵۰ هزار تن سردخانه بالای صفر درجه و ۱۰۰هزار زیر صفر هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سردخانه های محصولات کشاورزی از مدتها پیش در دستورکار سازمان قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۱۲۳ مجوز سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۴۳۰هزارتن توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه صادر شده است.

قاسمی افزود: ۱۵واحد از این سردخانه ها جهت دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به بانک معرفی شده اند، که در صورت تصویب و انعقاد قرارداد ۵۰هزار تن دیگر به ظرفیت سردخانه استان افزوده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا بر درخواست متقاضیان و نیاز استان، عمده سردخانه های محصولات در شهرستان کرمانشاه واقع هستند، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته،بنا بر آن داریم در هر شهرستان حداقل یک سردخانه تاسیس شود.

کد خبر 28222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha