گفت‌وگوی تلفنی کاظمی و پمپئو درباره همکاری اقتصادی، سیاسی و امنیتی عراق و آمریکا

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر جدید عراق و وزیر خارجه آمریکا، همکاری دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و آماده سازی برای گفت و گوی راهبردی را بررسی کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید این کشور شامگاه امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی به صورت تلفنی با مایک پمپئو، گفت و گو کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نخست وزیر عراق و وزیر خارجه آمریکا در گفت و گوی تلفنی خود پرونده های همکاری دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کاظمی و پمپئو همچنین به بررسی بحران اقتصادی کنونی در جهان و تاثیر آن بر قیمت نفت، بازتاب این بحران بر اقتصاد عراق و راه های رسیدگی به پیامدهای آن و آماده سازی برای آغاز گفت و گوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن نیز پرداختند.

این در حالی است که نخست وزیر جدید عراق دیروز (پنج شنبه) نیز در گفت و گوی تلفنی با دن برویلت، وزیر انرژی آمریکا بر اهمیت همکاری دو کشور در بخش انرژی و تمایل بغداد به جذب سرمایه های آمریکایی در این بخش و غلبه بر دشواری های پیش روی آن به ویژه در زمینه سرمایه گذاری در بخش گاز همراه تاکید کرده بود.

وزیر انرژی آمریکا نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن تبریک به نخست وزیر جدید عراق، برای تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور به ویژه در زمینه انرژی ابراز تمایل کرده بود.

کاظمی و برویلت همچنین لزوم هماهنگی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در سطح جهان برای حفظ ثبات بازار انرژی با هماهنگی نهادهای بین المللی ذی ربط را مورد تاکید قرار داده بودند.

کد خبر 282010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha