مسئول ارشد عراقی و سفیر آمریکا آماده‌سازی برای گفت‌وگوی راهبردی را بررسی کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - قائم مقام ارشد وزارت خارجه عراق و سفیر آمریکا در بغداد به بررسی برخی مسائل دارای اهتمام مشترک و در راس آنها آماده سازی برای گفت و گوی راهبردی میان دو کشور پرداختند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور عصر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عبدالکریم هاشم مصطفی، قائم مقام ارشد این وزارتخانه که تا زمان انتخاب وزیر جدید نیز وظایف و اختیارات وزیر به وی واگذار شده، با متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، مصطفی و تولر در دیدار خود روابط میان عراق و آمریکا و راه های تقویت آن از طریق ایجاد چشم اندازهای جدید چارچوب بندی شده با رایزنی دوره ای و مداوم میان دو کشور و همچنین برخی مسائل دارای اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الصحاف در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که آماده سازی دو طرف برای برگزاری نخستین دور از گفت و گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد و راه های موفقیت آن در راستای چشم انداز دو کشور برای برقراری یک رابطه راهبردی متعادل و مبتنی بر اصل منافع مشترک و احترام متقابل، از جمله مهم ترین مسائل مورد بررسی در دیدار قائم مقام ارشد وزارت خارجه عراق و سفیر آمریکا بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه همچنین آورده که قائم مقام ارشد این وزارتخانه ضمن تاکید بر تمایل کشورش به توسعه روابط راهبردی با آمریکا، گفت و گوی راهبردی میان دو کشور را فرصتی برای تبادل دیدگاه در رابطه با بسیاری از مسائل و موضوع های دو جانبه برشمرده است.

این در حالی است که مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید دولت فدرال عراق تا انتخاب وزیر امور خارجه کابینه خود، به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت می کند با این حال وظایف و اختیارات وزیر را به عبدالکریم هاشم مصطفی واگذار کرده است.

یادآور می شود که نخست وزیر جدید عراق در نخستین دیدار خود با سفیر آمریکا در بغداد بر لزوم همکاری و هماهنگی میان دو کشور در زمینه های اقتصادی و امنیتی، مقابله با تروریسم، آماده سازی برای گفت و گوی راهبردی میان دو کشور و تلاش برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه و دور ساختن آن از خطرات تاکید کرده بود.

کد خبر 281731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha