پرونده مجازات ترکیه در دادگاه حقوق بشر اروپا بررسی می شود

سرویس ترکیه -  دادگاه حقوق بشر اروپا تاریخ دقیق بررسی پرونده مجازات ترکیه را به دلیل تمرد از آزادی عثمان کاوالا، تعیین کرد.

به گزارش کردپرس، دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) زمانبندی روند مجازات ترکیه را درباره تمرد از تصمیم این نهاد آغاز کرد. ترکیه تا 19 آوریل وقت دارد تا از خود دفاع کند.

به نوشته جمهوریت، ترکیه با وجود تصمیم ECHR مبنی بر آزادی عثمان کاوالا بازرگان و فعال حقوق بشر، از آزادی او سر باز زد. ECHR به ترکیه و وکلای کاوالا و اعضای کمیته وزیران شورای اروپا تا 19 آوریل وقت داده است تا نظرات خود را به این دادگاه ارائه کنند. بر اساس اعلام ECHR، در ماه ژوئن آینده به این پرونده رسیدگی خواهد شد و انتظار می رود تصمیم نهایی پس از تعطیلات تابستانی ماه آگوست در سپتامبر صادر شود.

در بیانیه منتشر شده از سوی ECHR آمده است که این دادگاه برای دومین بار پرونده نقض احکام از سوی ترکیه را ارزیابی خواهد کرد.

گفتنی است، پس از اینکه ترکیه علیرغم تصمیم دادگاه استراسبورگ کاوالا را آزاد نکرد، کمیته وزیران شورای اروپا تصمیم گرفت تا پرونده مورد نظر را به ECHR ارجاع کند و به این ترتیب روند مجازات ترکیه آغاز شد.

کد خبر 28030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha