پرونده های مدیریت شهری در شعب ویژه ارومیه رسیدگی می شوند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: به دلیل اهمیت موضوع مدیریت شهری در مرکز استان شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با مدیریت شهری، هم در حوزه حقوقی و هم کیفری تشکیل شده است.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از ظرفیت بالایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم برخوردار است و تمامی نهادها می بایست ارتباط خود را با این معاونت توسعه دهند.

عتباتی ادامه داد: یکی از مجموعه هایی که بیشترین ارتباط و خدمت رسانی به مردم را دارد، مجموعه شهرداری و مدیریت شهری است و با توجه به این ارتباط، هم می تواند با خدمت رسانی مطلوب موجب جلب رضایت مندی و افزایش سرمایه های اجتماعی باشد و هم در صورت ضعف در خدمات موجب دلسردی و نارضایتی مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: مجموعه شهرداری و مدیریت شهری هم در مرکز استان و هم در شهرستانها می بایست ارتباط مستقیم، منظم و مستمری با مقامات قضایی داشته باشند و مقامات قضایی را در جریان مسائل و مشکلات مهم که می تواند باعث سوء استفاده سودجویان شود و خدمت رسانی به مردم را تحت الشعاع قرار دهند بگذارند.

او افزود: به دلیل اهمیت موضوع مدیریت شهری در مرکز استان شعب ویژه ای برای رسیدگی به پرونده های مرتبط با مدیریت شهری، هم در حوزه حقوقی و هم کیفری تشکیل شده است که روند رسیدگی به این پرونده ها که مربوط به حقوق بیت المال و شهروندان هستند از این طریق تحت رصد قرار گیرند.

عتباتی همچنین اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف اعضای شوراهای اسلامی شهر نظارت و مراقبت بر اقدامات مدیریت شهری است و از تک تک اعضای شورای شهر انتظار می رود بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت داشته باشند تا حتی تخلفات جزئی در مدیریت شهری نیز اتفاق نیفتد و مدیریت شهری استان به عنوان یک الگو به کشور معرفی شود، این خواسته مردم در راستای صیانت و حفاظت از حقوق خود است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه تاکید کردڵ اصلی ترین راهکار برای مبارزه با تخلف و جرم، پیشگیری است که می بایست از ظرفیت نهادهای رسانه ای، دینی، آموزشی و سایر امکانات در تبیین آموزه ها و موضوعات پیشگیری و مهارتهای رفتاری همچون کنترل خشم استفاده شود.

عتباتی در پایان گفت: نگاه مسئولان و مدیران ما نگاه دلسوزانه است که نیاز به تلاش و همت مضاعف همراه با استفاده از ظرفیت رسانه در تحقق برنامه‌های پیشگیری در سطح استان دارد تا جامعه از این ناهنجاری ها به شکل مطلوب پاکسازی شود و به سمت جامعه ای پیش برویم که کمترین میزان تخلف و جرم در آن اتفاق بیفتد.

کد خبر 27896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha