افتتاح ستاد هویت گرایان در ارومیه با چه هدفی؟

این اولین باری است که در تاریخ انتخابات ایران یک جریان هویت طلب رسما از درون ستاد انتخاباتی یک کاندیدای ریاست جمهوری اعلام موجودیت می کنند.

کردپرس-  این حرکت سیاسی در حالی صورت می گیرد که بسیاری از شهروندان کُرد استان آذربایجان غربی از قبل نسبت به شکل گیری جریان هویت طلبی در ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری دکتر پزشکیان اظهار نگرانی کرده بودند.

دکتر پزشکیان متعلق به جبهه اصلاح طلبان می باشد و این رویکرد قومی با شعار جریان اصلاحات که روزی شعارشان ایران برای همه ایرانیان بود منافات دارد و از طرفی با کلکسیون فهرست کابینه دولت آینده در صورت پیروزی که از اقوام و سلایق مختلف است همخوانی ندارد.

 از طرف دیگر دکتر پزشکیان نیز صراحتا اعلام داشت او ملی فکر می کند و قوم گرا بودن خود را رد کرد

  ایجاد ستاد هویت گرایان ضمن اینکه تنش زا می باشد با خط کش ملی و حتی منطقه ای قابل اندازه گیری نمی باشد. شهروندان کُرد استان آذربایجان غربی از فعال شدن جریان افراطی قومگرا در ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان نگرانند و بیشتر نگران دست آورد یازده اسفند 1402 خود می باشند که در آن توانستند برای اولین بار دو نماینده از حوزه اورمیه روانه مجلس داشته باشند و همچنین نگران از بازگشت برخی افراد هویت طلب به صدر مدیریت استان هستند مدیریتی که طی دو دوره گذشته در دو دولت با دو گفتمان متفاوت از دست قومگرا ها خارج شده بود و نگاه متوازنی را در سطح مدیریت استان به وجود آورده بود که به میزان مشارکت عمومی آحاد مردم استان انجامیده بود.

کد خبر 2771759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha