حمایت آمریکا از توافق میان کردها و دمشق

سرویس جهان- به گفته جوزف وتل، رئیس سابق ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، واشنگتن از توافق سیاسی میان کردها و دولت سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش کردپرس، جوزف وتل، رئیس سابق ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، یکی از اهداف این کشور از ادامه حضور در سوریه ایجاد یک توافق سیاسی میان کردها و دولت مرکزی این کشور دانست.

 او در مصاحبه با نشریه سیاسی المجله تاکید کرد توافق سیاسی میان کردها و دولت مرکزی سوریه می‌تواند راهی اطمینان بخش برای خروج صدها نیروی نظامی آمریکا از سوریه باشد.

 فرمانده سابق ارتش آمریکا تاکید کرد ایجاد توافق سیاسی میان کردها و دولت مرکزی سوریه یکی از اهداف واشنگتن از سال ۲۰۱۹ بوده است اما تاکنون پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است. او این توافق احتمالی را بهترین ابزار برای حفظ حقوق کردهای سوریه دانست.

 جوزف وتل درباره زمان خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردها گفت: نیروهای آمریکایی تا ابد آنجا نخواهند بود اما در آینده نزدیکی هم این منطقه را ترک نخواهند کرد.

 فرمانده ارشد سابق ارتش آمریکا تاکید کرد آمریکا در راستای ماموریت مقابله با داعش همچنان از نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها حمایت خواهدکرد.

کد خبر 2771680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha