برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ و هویت در مناطق شمال و شرق سوریه توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - «فریال چولی» رئیس مشترک هیأت فرهنگ و هنر کانتون جزیره از برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ و هویت در این مناطق پس از روی کار آمدن AANES خبر داد.

به گزارش کردپرس، «فریال چولی» رئیس مشترک هیأت فرهنگ و هنر کانتون جزیره در مناطق شمال و شرق سوریه اعلام کرد که پس از روی کار آمدن مدیریت خودگردان(AANES) فعالیت‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ و هویت در این مناطق توسط این هیأت برنامه‌ریزی شده است.»

به نوشته آژانس خبری فرات، «فریاد چولی» رئیس مشترک هیأت فرهنگ و هنر کانتون جزیره در مصاحبه‌ای در مورد اهمیت فرهنگ در جامعه و فعالیت‌های انجام شده توسط هیأت فرهنگ و هنر در کانتون جزیره صحبت کرد.

«فریال چولی» ابتدا در مورد تأسیس هیأت فرهنگ و هنر کانتون و مراکز مرتبط با این هیأت صحبت کرد و اظهار داشت: «هیأت فرهنگ و هنر کانتون جزیره با تأسیس AANES در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و تاکنون مشغول به فعالیت بوده است. مراکز زیادی متعلق به هیأت فرهنگ و هنر در کانتون جزیره وجود دارد. مثلا مرکز «شونواران» در زمینه اماکن تاریخی و فرهنگی فعالیت می‌کند. همچنین یک مرکز موسیقی برای کودکان به نام «ارکسترا» وجود دارد که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده است. در کنار آنها کارگاه  صنایع دستی «لیلیت» قرار دارد که زنان در آن صنایع دستی می‌سازند و خیاطی می‌کنند.»

«فریال چولی» در ادامه فرهنگ و هویت را پایه و اساس جامعه دانست و ادامه داد: «فردی که فرهنگ ندارد در اصل در جامعه هویت ندارد. بر این اساس شورای فرهنگ و هنر کانتون جزیره فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است. به منظور حفاظت از فرهنگ و هویت اتنیک‌های منطقه‌ای، مراکزی برای مردم سریانی، ایزدی، کرد، ارمنی و عرب افتتاح شده است. هدف این است که هر شخصی بتواند از فرهنگ و هویت خود محافظت کند و آن را توسعه دهد. البته مرکز فرهنگی ارمنیان متعلق به هیأت فرهنگ و هنر نیست، اما این مرکز در تمام فعالیت‌های هنری شرکت و نقش‌آفرینی می‌کند.»

چولی همچنین در مورد وضعیت فرهنگ منطقه قبل از روی کار آمدن AANES و بعد از آن صحبت کرد و گفت: «در سایه روی کار آمدن AANES همه گروه‌ها خودشان را به خوبی پیدا کردند. به ویژه اعراب که در عرصه فرهنگ سختگیری می‌کردند، در جریان روی کار آمدن AANES آن مرزها را شکستند و زنان عرب نیز در همه فعالیت‌ها شرکت می‌کنند. ما هم به عنوان هیأت فرهنگ و هنر از آنها حمایت می‌کنیم.»

«فریال چولی» با بیان اینکه در مقابل تهدیدات و حملات ترکیه فرهنگ و هنر شمال و شرق سوریه قوی‌تر شده است، گفت: «AANES که بیش از ۱۰ سال است از روی کار آمدن آن می‌گذرد در کنار حملات ترکیه به بالندگی خود ادامه داده است. هر روز تهدید و حمله علیه منطقه صورت می‌گیرد. حملاتی که توسط ترکیه انجام می‌شود در تمام بخش‌های زندگی اثرات مخربی داشته است که بخش مهمی از آن فرهنگ است. اما با وجود این همه هجمه این حملات نتوانسته‌اند جلوی فعالیت فرهنگی و هنری ما را بگیرند. در میان همه حملات، ما اولویت‌های مختلف خود را مدیریت کردن و همه فعالیت‌هایمان تا امروز ادامه دارد. با توجه به شرایطی که در منطقه وجود دارد، فرهنگ ما قوی‌تر شده و همانطور که قبلا گفته بودیم کارمان در هر شرایطی ادامه خواهد داشت.»

در پایان چولی از پیشرفت بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: «با فعالیت‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف سعی در تقویت علاقه مردم منطقه به فرهنگ و هنر داریم و به ویژه فعالیت‌های ویژه‌ی کودکان توسط ما در حال انجام است.»

کد خبر 2771526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha