خسارت تگرگ به کشاورزان ایلام جبران می شود

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از پرداخت و جبران خسارت به کشاورزان آسیب دیده از تگرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: قبل از پرداخت تسهیلات به کشاورزان مدیریت لازم از نظر میزان وسعت زمین خسارت دیده از تگرگ صورت گیرد تا عدالت در پرداخت‌ها و جبران خسارت‌های کشاورزان انجام شود.

وی افزود: برای سه هزار و ۳۶ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت‌دیده ناشی از بارش تگرگ در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، جلساتی تشکیل شد که در نهایت مقرر شد با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای در نظر گرفتن یارانه و بانک کشاورزی با معرفی سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار این کشاورزان قرار گیرد.

استاندار ایلام ادامه داد: جلسه‌ای حداکثر در سه روز آینده با حضور معاونت اقتصادی استانداری ایلام، اعضای ستاد بحران، فرماندار مهران، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی در این راستا تشکیل شود تا در خصوص فهرست پرداخت‌ها بر اساس میزان هکتار اراضی خسارت دیده تصمیم‌گیری و هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.

بهرام نیا عنوان کرد: با عنایت به آمادگی استان در پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده ناشی از سیل و تگرگ شهرستان مهران، ظرف مدت چهار روز نسبت به تهیه فهرست برای پرداخت این تسهیلات اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دستاوردهای دولت سیزدهم در استان ایلام اشاره کرد و گفت:در مصوبات دور دوم‌ سفر به استان که قرار بود حداکثر تا قبل از شهریورماه انجام شود مصوبات سفر با حضور مدیران استان بسته شد و این مصوبات ابلاغ شده است و از نظر ریالی مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور بیش از ۱۰ برابر مصوبات سفر اول است.

کد خبر 2771394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha