ناوگان ماشین آلات راهداری کرمانشاه نوسازی می‌شود

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با حمایت ویژه استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی استان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مصوب شد.

به گزارش کردپرس؛ شهرام کهریزی عصر امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد؛ عنوان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نقشی بسیار محوری در مواقع اضطراری مانند حوادث غیرمترقبه و بحران های احتمالی مانند سیل، زلزله و ... دارد و در اینگونه مواقع همیشه به عنوان یک بازوی توانمند یاری دهنده و پشتیبان دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران استان بوده است.

وی یادآور شد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای  تعداد ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک دارد که میانگین عمر آن ها ۳۵ سال است و  بخش قابل توجهی از این ادوات دچار فرسودگی شده‌اند و در دست تعمیر و یا زمین گیر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور، طی سال های اخیر امکان نوسازی این ناوگان برای استان امکان پذیر نبوده است و در شرایط فعلی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری های صورت گرفته که طی هفته گذشته با مهندس امانی رییس راهداری کشور و دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد اگر استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای امر بازسازی ناوگان ماشین آلات راهداری اختصاص دهد، وزرات خانه هم دوبرابر این مبلغ یعنی ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار در اختیار  استان قرار خواهد داد.

کهریزی عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت ویژه استاندار دغدغه مند و جهادی کرمانشاه در نشست امروز شورای برنامه ریزی استان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مصوب شد.

وی یادآور شد: در زمستان سال گذشته در منطقه اورامانات و شمال استان شاهد بارش سنگین برف بودیم که با کمک همین ماشین آلات فرسوده فعلی و با تلاش جهادی پرسنل تلاشگر راهداری، اجازه ندادیم مشکل خاصی برای مردم عزیزمان پیش بیاید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: نوسازی ماشین آلات راهداری در واقع تقویت شورای مدیریت بحران استان برای مقابله با بحران ها و حوادث غیر مترقبه است.

کد خبر 2770521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha