قرارداد فروش اف ۱۶ به ترکیه در حال نهایی شدن است

سرویس جهان- به نوشته نشریه المانیتور، با رد و بدل شدن قرارداد فروش جنگنده‌های اف ۱۶ از سوی آمریکا به ترکیه، معامله ۲۳ میلیارد دلاری میان دو کشور در حال نهایی شدن است.

به گزارش کردپرس آمریکا بعد از موافقت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو درخواست معلق ترکیه رای خرید جنگنده‌های اف ۱۶ را به جریان انداخت.

 بر اساس آخرین گزارش‌ها، این قرارداد قرار است در ماه ژوئن یا جولای امسال نهایی شود. اوجی سانچز، معاون رئیس شرکت لاکید مارتین سازنده جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا گفته است دو طرف در حال نهایی کردن این قرارداد هستند.

 تولگا ازبک، کارشناس مسائل دفاعی و هوایی به نشریه المانیتور گفته است قرار است ماه آینده این توافقنامه برای اجرا امضا شود.

 درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف ۱۶ از آمریکا در سال ۲۰۲۰ مطرح شد اما آمریکا تا ژانویه گذشته که ترکیه موافقت خود را با عضویت سوئد در ناتو اعلام کرد، به تعویق انداخته بود.

 فروش جنگنده‌های اف ۱۶ با مخالفت برخی گروه‌ها کشورها از جمله کردها و یونان مواجه شده بود. ترکیه همواره از این جنگنده‌های آمریکایی که نسل قدیمی آنها را در اختیار دارد، برای بمباران مناطق کردنشین عراق و سوریه استفاده کرده است.

کد خبر 2770377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha