نقش دهیاران در پیشگیری و اطفای حریق ویژه است

سرویس ایلام - معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در جلسه هماهنگی پیشگیری از حریق با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان و مدیرکل مدیریت بحران استان، عنوان کرد: در برنامه پیشگیری و مقابله با آتش سوزی، نقش دهیاران بسیار ویژه است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس،  با توجه به پوشش گیاهی و جنگلی مناسب در پی بارشهای اخیر، حریق را تهدیدی بسیار جدی برای از بین رفتن مراتع و جنگلهای استان دانست و افزود: روستاها بیشترین درگیری را با مسأله حریق دارند و ظرفیت خوب ۳۷۸ دهیاری استان باید با انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای کشف و اطفای حریق های احتمالی در عرصه ها پای کار بیایند.

معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: جهت پیشگیری  و اطفای آتش سوزی در جنگها و مراتع جلسات هماهنگی با حضور سازمانها و دستگاههای مرتبط با محوریت دهیاری ها برگزار شود و آموزش روستاییان و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی های احتمالی از طریق دستگاههای مربوطه انجام شود.

هژبری با تاکید بر شناسایی نقاط مستعد حریق در استان، تاکید کرد: اطلاع رسانی و هشدار به روستاییان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی در شبکه های مجازی و فضاهای تبلیغاتی روستایی و آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی و سایر اقلام موردنیاز در بوستانها، مراکز تفریحی و مناطق جنگی در پیشگیری از حریق مدنظر قرار بگیرد.

وی ضمن در خواست از مردم برای اطمینان از خاموش شدن قطعی آتشهای به جا مانده، گفت: طبق هماهنگی با دستگاههای قضایی، شناسایی و برخورد جدی با عاملین موثر در آتش سوزی های عمدی و انسان‌ساخت صورت می گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام بر ارزیابی وضعیت حریق استان ایلام در سالهای گذشته تاکید کرد و گفت: پیش بینی راهای دسترسی در مناطق صعب العبور و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در اطفای حریق در مواقع بحرانی به نیروهای مردمی و سازمانها جهت کنترل و اطفای حریق کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 2770187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha