بانک تی بی آی: فرایند بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان را آغاز کرده‌ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بانک تی بی آی اعلام کرد که برای آغاز فرآیند بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان آمادگی کامل دارند و از وزارت دارایی اقلیم خواست که به همه وزارتخانه‌ها و ادارات در این باره اطلاع دهد.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، بانک تجارت عراق در نامه‌ای از وزارت دارایی دولت اقلیم خواست تا مقدمات لازم برای بانکی کردن حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان را تکمیل کند و برای این منظور، دسترسی به لیست حقوق کارمندان تسهیل شود.

 این بانک همچنین عنوان کرد: «طبق تصمیم دادگاه فدرال، طی مدت زمان کوتاهی می توانیم حقوق کارمندان اقلیم را بانکی کنیم». در همین حال فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان عراق پیشنهاد پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان از طریق بانک تجارت عراق را مطرح کرده است.

همچنین گفته شده وزارت دارایی دولت اقلیم باید به همه وزارتخانه ها و ادارات اطلاع دهد که می توانند از روز یکشنبه روند بانکی کردن حقوق کارمندان از طریق بانک تجارت عراق را آغاز کنند.

پرداخت حقوق از طریق بانک تجارت عراق

در 3 اکتبر 2023، فراکسیون جنبش نسل نو در پارلمان عراق پیشنهاد پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان از طریق بانک تجارت عراق را ارائه کرد و چند تن از نمایندگان پارلمان از فراکسیون های مختلف این لایحه را امضا کردند.

بنا به پیشنهاد جنبش نسل نو، هر کارمند حقوق بگیر در اقلیم کردستان باید در بانک تجارت عراق که در اقلیم هم شعبه دارد، یک حساب بانکی افتتاح کند و از این طریق ماهانه حقوق خود و استحقاقات مالی که یک حقوق بگیر عراقی در زمان مقرر و بدون تأخیر دریافت می‌کند را دریافت می کند.

در 19 آوریل، وزیر دارایی عراق بر پیشنهاد جنبش نسل نو برای پرداخت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی بغداد تاکید کرد و گفت که پرداخت حقوق کارمندان اقلیم تنها از طریق بانک های TBI، رشید و رافیدین انجام خواهد شد و نه از طریق  طرح "حساب من".

بر اساس این نامه، وزارت دارایی عراق از دولت اقلیم کردستان خواسته است اسامی و اطلاعات کارمندان خود را سریعاً به بغداد ارسال کند تا حقوق آنها به بانک های دولتی فدرال از جمله بانک تجارت عراق (TBI) و بانکهای رشید و رافیدین واریز شود.

در 5 اکتبر 2023 محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق، با شاسوار عبدالواحد رئیس جنبش نسل نو برای بحث در مورد پیشنهاد این حزب مبنی بر پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان توسط بانک تجارت عراق، دیدار کرد و سودانی با این پیشنهاد موافقت کرد.

نخست وزیر اقلیم با پرداخت حقوق کارمندان از طریق بانک تجارت عراق موافقت کرده است.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم در نامەای به محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق گفت که طبق دستورالعمل وزارت دارایی دولت عراق، با بانک تجارت عراق جهت پرداخت حقوق کارمندان اقلیم و بانکی کردن حقوق آنها به توافق رسیده‌اند.

شایان ذکر است که در 22 نوامبر 2023، محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق با درخواست جنبش نسل نو مبنی بر اینکه حقوق کارمندان اقلیم کردستان به صورت مستقیم به حساب های بانکی آنها واریز شود، موافقت کرد.

پیش از این نیز رئیس جنبش نسل نو با ارسال نامه ای به نخست وزیر عراق که به امضای 120 تن از نمایندگان پارلمان عراق رسیده بود، خواستار واریز مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان به حساب بانکی آنها شد.

بر اساس طرحی که جنبش نسل نو ارائه کرده است، کارمندان حقوق بگیر باید در بانک تجارت عراق که در اقلیم کردستان هم شعبه دارد، حساب بانکی باز کند و حقوق خود را ماهانه از طریق آن بانک دریافت کند.

کد خبر 2770141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha