مقدمات سفر آسان و روان زوار حسینی از خسروی فراهم است

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به‌ برنامه‌ریزی ها و پیگیری‌های انجام شده، مقدمات سفر آسان و روان زوار حسینی از مرز خسروی در ایام اربعین فراهم شده است.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی پیرامون خدمت رسانی موکب‌های اربعین که با حضور معاونین عمرانی و سیاسی و امنیتی استانداری و دکتر مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین برگزار شد؛ عنوان کرد: با نزدیک شدن به ایام محرم و پدیده مبارک اربعین، مدیریت ارشد استان با جدیت در حال فراهم کردن مقدمات این میزبانی بسیار بزرگ در کرمانشاه است.

 وی افزود: بخشی از این مقدمات آماده سازی زیرساخت‌ها، استقرار مناسب موکب‌ها و فراهم شدن شرایط برای پذیرایی بهتر از زوار عزیز حسینی است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: خوشبختانه امروز نشست بسیار خوبی با حضور دکتر نامجو رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین به منظور آمادگی بیشتر موکب‌ها و روان سازی ترددها برگزار شد.

وی یادآور شد: با توجه به خدمات رسانی مناسب به زوار حسینی در مرز خسروی در اربعین سال گذشته، طبیعی است که امسال شاهد حضور تعداد بیشتری از زوار حسینی در این مرز باشیم.

صحرایی گفت: در این شرایط ما نیازمند فراهم کردن مقدمات بیشتر و خدمات رسانی همراه با سرعت و کیفیت بهتر هستیم.

وی اظهار کرد: در نشست امروز با حضور آقای نامجو توافقات خوبی در زمینه توسعه پارکینگ‌ها و استقرار بهتر و گسترده تر موکب‌ها در مسیر خسروی صورت گرفت و امیدوارم امسال شاهد یک سفر اربعینی بسیار خوب و پر خیر و برکت و در عین حال آسان و روان برای مردم عزیز باشیم.

در ادامه این نشست رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین کشور عنوان کرد: خسروی یکی از مرزهای تاریخی ایران برای عبور زائران به عتبات عالیات است و باید امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای این مرز به خوبی فراهم کنیم.

وی افزود: مردم عزیز ما در سال ۱۴۰۲ از سفر اربعین از خسروی راضی بودند و امسال هم تلاش می‌کنیم رضایت بیشتری را برای مردم فراهم کنیم.

نامجو ادامه داد: برای برنامه‌ریزی بهتر لازم بود که وضعیت زیرساخت ها در استان کرمانشاه و به ویژه مرز خسروی از نزدیک و در خدمت استاندار کرمانشاه بررسی شود و امکانات لازم را برای زوار عزیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در مسیر عراق ارائه خدمات توسط موکب های عراقی با پشتیبانی موکب‌های ایرانی است.

نامجو ادامه داد: در داخل کشور هم حدود ۳ هزار موکب داریم که تلاش می کنیم با ادغام موکب‌های کوچک با موکب‌های بزرگ شاهد خدمات رسانی بهتری به زوار حسینی در  اربعین امسال باشبم‌.

کد خبر 2770046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha