کمیسیون عالی انتخابات خبر توقف فعالیتهای خود برای انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را تکذیب کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس کمیسیون انتخابات عراق توقف آماده سازی ها و فعالیتهای پارلمان برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان را تکذیب کرد و گفت: «فقط کارها و فعالیتهایی که به هزینه بالایی نیاز دارند به طور موقت متوقف شده‌اند».

به گزارش کردپرس، حاکم عمر احمد، رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به رسانه کانال8 گفت: «کمیسیون به فعالیتهای خود برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان ادامه می‌دهد، فقط کارهایی که به هزینه بالایی نیاز دارند، به طور موقت متوقف شده اند».

همچنین جومانه غلای، سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به کانال8 گفت: «اخبار مبنی بر توقف فعالیتهای کمیسیون برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان، صحت ندارند».

وی افزود: «کمیسیون به کارخود برای برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان مطابق با استاندارد های بین المللی ادامه می‌دهد، توزیع کارتهای بیومتریک در 173 مرکز ثبت نام در اقلیم کردستان ادامه دارد، کمیسیون به هیچ وجه فعالیتهای خود را متوقف نکرده است».

بر اساس فرمان ریاست اقلیم کردستان، انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان قرار است در تاریخ 10 ژوئن 2024، برگزار شود اما حزب دمکرات کردستان که خواهان حفظ کرسی اقلیتها در پارلمان است، از شرکت در این انتخابات خودداری کرده است.

شایان ذکر است که دادگاه عالی فدرال عراق در تاریخ 21 فوریه 2024، حکمی مبنی بر انحلال 11 کرسی اقلیتهای پارلمان اقلیم کردستان صادر کرد.

کد خبر 2770021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha