نکوداشت شاعر فقید دهلرانی در روز تولدش برگزار شد

سرویس ایلام - در سالروز تولد شاعر فقید استاد «کیومرث مرادی» طی آئینی و با حضور مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام، فرماندار دهلران، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از شاعران آیین نکوداشتی درمنزل آن شاعر سفر کرده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید خیراللهی رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام در این نکوداشت اظهار داشت: زنده یاد مرادی از شاعران به نام استان ایلام که سروده های آئینی، انقلابی و دفاع مقدس او از آثار فاخر ادبیات این دیار است.

وی افزود: آثار کیومرث مردای در مناسبت های مختلف بیانگر این است که کیومرث همچنان در بین ماست زیرا هنر ماندنی است و امروز بعد از هجران ایشان آثار و اشعار و ماندگاری آثار ایشان انتها نخواهد داشت.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان افزود: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بر آن شدیم آئین نکوداشت شاعر فقید کیومرث مرادی را برگزار کنیم که مناسب دیدیم در سالروز تولد این استاد فقید به خدمت خانواده محترمشان برسیم و نکوداشت آن هنرمند ارزشمند را پاس بداریم.

در ادامه لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران نیز طی سخنانی به آثار، جایگاه و منزلت هنر و هنرمندان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمندانی نظیر زنده‌یاد کیومرث مرادی در دل مردم جای دارد و در مراسم تشییع و خاکسپاری ایشان حضور باشکوه و کم نظیر مردم نشان داد که مردم چقدر قدرشناس هنرمندان شاخص دیار خود هستند.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام نیز از کیومرث مرادی بعنوان عضو فعال انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران یاد کرد و گفت: حضور فعال وی در انجمن کتابخانه های عمومی دهلران بعنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی دهلران منشأ خیر و برکت برای کتابخانه های عمومی شهرستان دهلران بود.

وی گفت: امروز بعد از وفات ایشان نیز کتابخانه های عمومی شهرستان از آثار و کتب ارزشمند آن شاعر ارزشمند برخوردار است.

 وی ضمن اشاره به مقام شامخ مادران، از مادر زنده یاد مرادی بعنوان قهرمان این داستان یاد کرد و گفت: چنین فرزند هنرمندی در دامن ایشان پرورش یافته و به جامعه معرفی شده است.

در ادامه تعدادی از شاعران معاصر شهرستان دهلران با قرائت اشعارشان یاد و خاطره دوست سفر کرده خود را گرامی داشتند.

در پایان از طرف حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام و اداره کل کتابخانه های عمومی استان از خانواده زنده یاد کیومرث مرادی تجلیل شد.

کد خبر 2769928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha