انجام اولین MRI توسط دستگاه نسل جدید در بیمارستان امام رضا (ع)

سرویس کرمانشاه _ رییس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی گفت: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد. 

به گزارش کردپرس؛ دکتر قباد محمدی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاههای مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد.

وی ادامه داد: این امر از جنبه های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می گردد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین با پیگیری های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

محمدی تاکید کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه های MRI  استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 2769761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha