سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان: هیچ مانعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان ضمن اعلام محتوی جلسه شورای رهبری این حزب افزود: به منظور کسب ارای بیشتر انتخابات اعضای رهبری و دفتر سیاسی در میان حوزه‌های انتخاباتی تقسیم می‌شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری bmc، روز پنجشنبه پس از پایان جلسه شورای رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان سعدی احمد پیره سخنگوی این حزب در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد در این جلسه بر موضع اتحادیه میهنی در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در موعد مقرر تاکید شد و به این منظور تصمیم گرفته شد برای کسب بیشترین آرای انتخاباتی اعضای دفتر سیاسی و شورای رهبری اتحادیه میهنی در میان حوزه‌های انتخاباتی تقسیم می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر منطقه در شرایط حساسی به سر می‌برد به همین دلیل لازم است اقلیم کردستان از یک دولت و پارلمان کارآمدی برخوردار باشد تا توانایی مقابله با این شرایط ناخواسته را داشته باشد از این لحاظ اتحادیه میهنی کردستان بر برگزاری انتخابات آتی تاکید دارد.

سعدی احمد پیره اعلام کرد نه تنها اتحادیه میهنی بلکه اکثر احزاب و جناح‌های دیگر خواستار برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستند متحدان بین‌المللی ما نیز همین درخواست را دارند.

سعدی احمد پیره تصریح کرد: وجود دولت و پارلمانی کارآمد در اقلیم کردستان بر قدرتمند کردن جایگاه اقلیم کردستان و گسترش روابط ما با بغداد و کشورهای دیگر تاثیر بسزایی دارد، همزمان گشایشی برای رفع مشکلات و کاهش بحرانها در اقلیم کردستان ایجاد می‌کند، ما معتقدیم در حال حاضر هیچ مانعی برای برگزاری انتخابات پارلمانی وجود ندارد و در صورت عدم برگزاری انتخابات روند دمکراسی در اقلیم کردستان تضعیف خواهد شد.

کد خبر 2769489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha