آتش سوزی مجدد در بازار «لنگە» اربیل/ گروه افراطی ترکی مسئولیت آتش سوزی را بر عهده گرفت

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سحرگاه روز دوشنبه برای بار دوم در مدتی کمتر از دوماه بازار «لنگه» در اربیل دچار حریق شد و در پی آن خسارات مادی زیادی به مغازه‌دارن این بازار وارد شد پس از آن گروهی از ناسیونالیستهای ترک که خود را «سازمان میثاق میهنی» نامیده‌  مسئولیت این آتش سوزی را بر عهده گرفت.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، پس از این آتش سوزی گروه ترک ناسیونالیست میثاق ملی در بیانیه‌ای مسئولیت آتش گرفتن بازار لنگه اربیل را بر عهده گرفت و اعلام کرد: «ما قلب کُردهای ترسو را آتش زدیم و ۱۶ نقطه این بازار را به آتش کشیدیم و آن را نابود کردیم».

پیشتر نیز بازارهای «احمد آغا» در کرکوک و «لنگه» در اربیل و «چلی» در دهوک دچار حریق شدند و بلافاصله پس از این رویداد این گروه تندرو در سه بیانیه جداگانه مسئولیت آتش گرفتن هر سه بازار را بر عهده گرفت و در بیانیه‌های خود اعلام کرده بود مناطق میثاق میهنی را پس خواهیم گرفت که منظور از آنها احیای میثاق ملی دولت عثمانی است.

۴۱ روز قبل از این آتش سوزی نیز بازار لنگه اربیل دچار آتش بزرگی شدو ۲۰۰ مغازه به طور کامل طعمه حریق شدند پس از این رویداد همین گروه افراطی ترکیه مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت و اعلام کرد: «ما این کار را انجام داده‌ایم».

کد خبر 2769191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha