عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان: تخصیص کدهای انتخاباتی لیستها و نامزدها موقتی است و واقعی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- استاندار اربیل به رسانه خبری صدای آمریکا گفت: کدهایی که کمیسیون انتخابات عراق به لیستها و نامزدهای انتخابات پارلمان کردستان اختصاص داده موقتی است و اظهار داشت که بعید است بدون حزب دمکرات کردستان بتوان انتخابات را برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، امید خوشناو، استاندار اربیل و عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان در گفتگو با صدای آمریکا گفت: «هیچ یک از اعضای شورای رهبری و کادرهای حزب دمکرات کردستان حرفی از جلوگیری از برگزاری انتخابات نزده‌اند و این رئیس اتحادیه میهنی کردستان بود که چنین چیزی را بیان کرد، به هرحال واقعیت این است که اگر حزب دمکرات کردستان در انتخابات شرکت نکند، برگزاری انتخابات دشوار خواهد بود و انجام نخواهد شد».

امید خوشناو می‌گوید: «آنچه در حال رخ دادن است، مخالفت و دشمنی حزب دمکرات نیست، بله اقدام علیه ساختار قانونی و قانون اساسی اقلیم کردستان است، حزب دمکرات هرگز قصد جلوگیری از انتخابات را نداشته است، اما در عمل برگزاری انتخابات بدون حزب دمکرات دشوار است و نمی‌تواند یک فرآیند کامل و موفق باشد».

امید خوشناو درخصوص انجام قرعه کشی تخصیص کدهای انتخاباتی لیستها و نامزدهای انتخابات پارلمانی بدون حضور حزب دمکرات کردستان گفت: «کدهای اختصاص یافته، ارقامی موقتی و غیر واقعی هستند، حزب دمکرات کردستان بر دیدگاه و موضع خود اصرار دارد و در تلاش برای رفع ایرادات است، سایر احزاب باید نظرات حزب دمکرات را در نظر بگیرند، زیرا ما خواهان برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر آن هستیم».

به گفته استاندار اربیل؛ حزب دمکرات کردستان قدیمی ترین حزب عراق و کردستان است و از تحکیم دمکراسی دفاع می‌کند.

امید خوشناو، استاندار اربیل و عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان تأکید داشت که حزب وی مخالف برگزاری انتخابات نیست، بلکه مخالف تلاشهای دادگاه فدرال برای تضعیف و ضربه زدن به ساختار اقلیم کردستان است.

کد خبر 2769189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha