شماری از پیشمرگه‌های حزب سوسیال دمکرات کردستان: از کار بیکار شدەایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ شماری از پیشمرگه‌های حزب سوسیال دمکرات کردستان اعلام کردند: «روزی ما قطع شده است». سخنگوی این حزب نیز اعلام کرد هر پیشمرگه‌ای که بر سر پست خود حاضر نشود اخراج می‌گردد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال 8، شماری از پیشمرگه‌های حزب سوسیال دمکرات کردستان با رسانه خبری کانال 8 تماس گرفتند و خود را به عنوان پیشمرگه‌های معاون رئیس حزب سوسیال دمکرات معرفی کردند و بیان نمودند که در  گروهان «سورین» حقوق ماه فوریه آنها متوقف شده و پرداخت نگردیده است.

در مقابل، فرهاد توفیق سخنگوی حزب اعلام کرد براساس قوانین خدمت نظامی هر پیشمرگه‌ای که بر اساس زمان عضویتش درحزب بر سر کار خود حاضر نشود، با وی برخورد خواهد شد ابتدا غایب محسوب می‌گردد بعدها بر اساس تعداد روزهای غیبتش از کار اخراج خواهد شد.

وی افزود: پیشمرگه‌های سوسیال دمکرات از گروهان «سورین» هستند و از وزارت پیشمرگه وابسته به واحدهای هشتاد نیروهای پیشمرگه می‌باشند کسانی هم که به علت عدم تعهدشان نسبت به فعالیت خود از حزب اخراج می‌شوند مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

در ابتدای سال جاری اختلافات و تنشهایی میان رئیس و معاون رئیس حزب سوسیال دمکرات روی داد و اختلافات به درگیریهای مسلحانه کشید که در پی این درگیریها یکی از شهروندان به نام «دابان عثمان» که پیشمرگه محمد حاجی محمود رئیس حزب سوسیال دمکرات بود، کشته شد.

کد خبر 2769184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha