صدور احکام جدیدی از سوی  دادگاه عالی فدرال عراق علیه اقلیم کردستان بعید است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسلم عبدالله، نماینده پیشین پارلمان کردستان، صدور احکام جدیدی ازسوی  دادگاه عالی فدرال عراق علیه اقلیم کردستان را بعید دانست.

به گزارش کردپرس، مسلم عبدالله در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم»با بیان اینکه دادگاه فدرال عراق پس از کناره گیری یک قاضی کُرد خود و همچنین اعتراضات حزب دمکرات کردستان به احکام این دادگاه و تحریم انتخابات پارلمان کردستان تحت فشار قرار دارد، گفت:افزود: واضح است که دولت فدرال و فراکسیون های سیاسی مجلس عراق نیز پس ازاعتراضات اخیر حزب دمکرات کردستان به احکام دادگاه فدرال، می خواهند نظر احزاب سلطه و دولت اقلیم کردستان را به خودجلب کنند، به همین دلیل صدور احکام جدیدی ازسوی  دادگاه عالی فدرال عراق علیه اقلیم کردستان بعید به نظرمی رسد.

وی  تصریح کرد: «شکایت 70 هزار کارمنداقلیم کردستان  که با طرح «حساب بانکی من» مخالفت کرده اند، ممکن است این بار بی پاسخ بماند».

 گفتنی است مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، پیشتر از آغاز اجرای طرح "حساب بانکی من" را برای کارکنان اقلیم کردستان خبر داده بود.

بارزانی توضیح داده است که طرح «حساب بانکی من» را یکی از طرح‌های طولانی مدت کابینه نهم اقلیم کردستان است که در چارچوب دیجیتالی کردن خدمات عمومی و ارتقای سطح رفاه شهروندان و فراهم کردن تسهیلات برای تجارت در اقلیم کوردستان اجرا شده است..

 سامان علی، یکی از اعضای کمیته هماهنگی اعتراضات در سلیمانیه  نیز فاش کرد که 70 هزار امضاء برای کارکنان اقلیم کردستان که مخالف  پرداخت حقوق خود در طرح «حساب من» هستند، جمع آوری شده است.

کد خبر 2769003

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha