حقوق نیروهای امنیتی اقلیم کردستان پس از اتمام فرایند حسابرسی در سازمان حسابرسی عراق پرداخت خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مدیر کل روابط و سازمانهای بین المللی در دفتر ریاست جمهوری عراق ضمن بیان این که در حال حاضر لیست حقوق مربوط به نیروهای امنیتی اقلیم کردستان در سازمان حسابرسی عراق است و پس از حسابرسی در چند روز آینده این هزینه پرداخت خواهد شد افزود: «نخست وزیر عراق از دادگاه فدرال خواسته است که درباره ملی کردن حقوق، بیانیه صادر کند و در این باره افق روشنی برای دستیابی به راه حلی مناسب، احساس می‌شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، روز پنجشنبه عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق با طیف سامی وزیر اقتصاد و دارایی عراق دیدار کرد، وی در این دیدار بر پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان و بازنشستگان کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدا و انفال شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد.

هاوری توفیق مدیر کل روابط و سازمانهای بین‌المللی در دفتر ریاست جمهوری به رسانه رسمی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد دیدار رئیس جمهور با وزیر اقتصاد و دارایی به منظور حمایت وی از پرداخت حقوق کارمندان بود و از وزارت اقتصاد و دارایی فدرال خواست که در چارچوب قانون با دولت اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق همکاری کنند.

وی افزود: در این دیدار در خصوص طرح «حساب من» و «ملی کردن» حقوق سخنی به میان نیامده است و گفت این جزئیات فنی باید در بین دو دولت فدرال و اقلیم کردستان تعیین تکلیف شوند.

هاوری توفیق افزود: نخست وزیر عراق از دادگاه فدرال خواسته است که بیانیه‌ای در خصوص تصمیم این دادگاه به منظور ملی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان صادر کند و در پرتو آن به وزارت اقتصاد و دارایی عراق کمک کند تا راه چاره‌ای مناسب برای ملی کردن حقوق که مورد تایید هر دو دولت اربیل و بغداد باشد، در نظر گرفته و پیدا شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته ما وجود افق روشنی را برای دستیابی به راه حل، حس می کنیم. اما امر مهم آن است که ریاست جمهوری بر یک اصل تاکید دارد آن هم پرداخت حقوق مردم است. بنابراین جزئیات فنی و اداری به هر دو وزارتخانه واگذار خواهد شد تا تلاشهای خود را برای حذف موانع موجود تشدید کنند.

هاوری توفیق در خصوص تامین حقوق نیروهای امنیتی اقلیم کردستان گفت لیست حقوق این نیروها پس از حسابرسی سازمان حسابرسی اقلیم کردستان به سازمان حسابرسی عراق فرستاده شده است تا آنها نیز بر این لیستها نظارت کنند و حسابرسی‌ها را تکمیل کنند پس از این اقدامات پیش بینی می‌شود که در چند روز آینده این روند تکمیل گردد و در این راستا دستور پرداخت آن از سوی نخست وزیر به وزارت اقتصاد و دارایی عراق به منظور پرداخت حقوق این نیروها ابلاغ خواهد شد.

هاوری توفیق همچنین اشاره کرد: آنچه که تا کنون در بین نخست وزیر عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان بر سر آن توافق شده این است که لیست نیروهای امنیتی اقلیم به صورت کُدبندی ارسال گردد و برای این که از حمایت قانونی برخوردار باشد به سازمان حسابرسی فدرال به منظور انجام فرایند حسابرسی ارسال شده و سپس به وزارت اقتصاد و دارایی برای تامین مالی ارسال گردد.

وی در پایان اعلام کرد: بنابراین پس از تکمیل حسابرسیها در چند روز آینده نیروهای امنیتی اقلیم کردستان تامین مالی خواهد شد.

کد خبر 2768728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha