دانشجویان سه دانشگاه اقلیم کردستان اعلام اعتصاب کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در نتیجه بحرانهای مالی و وضعیت بد معیشتی، دانشجویان دانشگاه های (حلبچه، چه‌رموو و راپرین) اعلام اعتصاب کرده و از حضور در کلاسهای درس خودداری کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال۸، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه حلبچه در بیانیه‌ای اعلام کردند که به دلیل شرایط بد اقتصادی و با رای اکثریت دانشجویان تصمیم به اعتصاب تا اول آوریل گرفته‌اند و اگر وضعیت اقتصادی به همین منوال پیش برود تا بعد از ماه رمضان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

هرمان کامل، سخنگوی نمایندگان دانشگاه چەرمو در این باره به کانال٨ گفت: «‌از روی احساس مسئولیت نسبت به دیگر دانشجویان و دوستان خود تصمیم گرفته‌ایم تا بعد از ماه رمضان نیز به اعتصاب ادامه دهیم».

وی افزود: «ما درسال جاری هیچ کمک هزینه‌ای دریافت نکرده‌ایم، در حالی که در دانشگاه های اربیل و دهوک به دانشجویان کمک هزینەهایی ارائه شده و حتی دانشگاه هایی بودند که دو کمک هزینه را باهم دریافت کرده‌اند، اما به دانشگاه های استان سلیمانیه هیچ پولی جهت پرداخت کمک هزینه ارسال نمی شود».

حلت رشید رئیس دانشگاه چەرموو در پاسخ به این اظهارات به کانال٨ گفت: «در فصل تحصیلی سال گذشته دانشجویان دانشگاه چەرمو چهار کمک هزینه دریافت کردند و چک کمک هزینه ماههای اول و دوم نیز درحال حاضر تهیه شده است».

وی افزود: توسط چند نفر از خیرین این استان در ماه رمضان هر روز برای خوابگاه های دخترانه و پسرانه غذا تهیه شده است.

عباس اکرم، سخنگوی وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی به نوبه خود به کانال ۸ گفت: «تصمیم برای پرداخت کمک هزینه به تمام دانشجویان تحصیلات عالی، تفاوت در پرداخت کمک هزینه از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر بستگی به استان یا منطقەای دارد که دانشگاه درآنجا واقع است و همچنین به تلاش دانشگاه ها و پول موجود در بانک ها نیز بستگی دارد».

کد خبر 2768512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha