امتناع حزب دمکرات کردستان از مشارکت در انتخابات پارلمان به دلیل آسیب‌دیدن این حزب از احکام دادگاه فدرال عراق بوده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو اتحادیه میهنی کردستان، گفت: امتناع حزب دمکرات کردستان از مشارکت در انتخابات پارلمان کردستان، به دلیل آسیب‌دیدن این حزب ازاحکام دادگاه فدرال عراق بوده است.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «العهدنیوز» با بیان اینکه اتحادیه میهنی کردستان نشستی را برای بررسی امتناع حزب دمکرات کردستان از مشارکت درانتخابات آتی پارلمان کردستان برگزار خواهد کرد، افزود: حزب دمکرات کردستان معتقد است که احکام اخیر دادگاه فدرال عراق درخصوص  انتخابات پارلمان کردستان و پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان توسط بغداد، باقانون اساسی عراق مغایرت دارد، اما اتحادیه میهنی کردستان با این دیدگاه حزب دمکرات مخالف است.

سورچی با تاکید براینکه احکام دادگاه فدرال، احکامی کار ساز و به سود مردم کردستان است و هیچگونه ملاحظاتی درخصوص آنها وجود ندارد، افزود: هشدار حزب دمکرات کردستان درخصوص خروج از روند سیاسی  و مشارکت نکردن در انتخابات پارلمان کردستان به دلیل آسب دیدن ار احکام دادگاه فدرال، صورت گرفته بود.

وی تاکیدکرد: اتحادیه میهنی کردستان برای مشارکت در انتخابات پارلمان کردستان آماده است و هرگز از این تصمیم خود عقب نشینی نخواهد کرد.

گفتنی است که حزب دمکرات کردستان در بیانیه ای اعلام کرده بود که در انتخابات آتی پارلمان کردستان مشارکت نخواهد کرد و هشدارداده بود که از روند سیاسی عراق خارج خواهد شد، اما بلافاصله درتصمیم خود تجدید نظر و اعلام کرد که درانتخابات آتی پارلمان کردستان مشارکت می کند.

کد خبر 2768486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha