نچیروان بارزانی: تا زمانی که کردها و کردستان انکار شوند عراق شادی و ثبات را به خود نخواهد دید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و سرآغاز سال نو، این مناسبت را به خانواده و اقوام سربلند شهیدان همه‌ی مردم کردستان و اقلیت‌های کردستانی تبریک گفت و تأکید کرد: «ملت کرد هرگز از حقوق و آزادی خود دست نخواهد کشید».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان۲٤، متن پیام نوروزی نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان که در وبسایت ریاست اقلیم کردستان منتشر گردیده به این شرح است:

فرا رسیدن نوروز، عید ملی و سال نو کردی را به گرمی به خانواده‌ها و اقوام شهیدان، همه‌ی کردها و اقلیت‌های کردستان تبریک می‌گویم. سال نوی مملو از شادی و تندرستی، آرامش، آسودگی و سرافرزی را برای همه‌ امیدوارم.

امروز که شرایط حساسی را سپری می‌کنیم، از احزاب سیاسی کردستان می خواهم که اختلافات خود را با روحیه مسئولیت‌پذری و تفاهم ملی حل کنند تا بتوانیم با هم با تهدیدها مقابله کنیم و از فدرالیزم و حاکمیت سیاسی و حقوق و دستاوردهای مصرح در قانون اساسی محافظت کنیم. همه‌ی ما مسافر یک کشتی هستیم و در صورتی‌ که اشتراک نظر داشته و متحد می‌بودیم دچار چنین وضعیتی نمی‌شدیم.

خلق کرد هرگز از آزادی و حقوق خود دست نمی‌کشد. تاریخ ثابت کرده است که تا زمانی که کردها و کردستان انکار شوند و حقوق آنها پایمال شود، عراق شادی و ثبات را به خود نخواهد دید. بیایید همه‌ی ما از اشتباهات خود در عراق درس بگیریم. عدم اجرای قانون اساسی، فدرالیسم و توافقات سیاسی، بازی با حقوق مردم تلاش برای کوچک‌کردن اقلیم کردستان و نقض حقوق اساسی آن، به جز زیان هیچ نفعی برای عراق نخواهد داشت.

ما در این عید پیروز بر باور و سیاست تغییر ناپذیر خود تاکید می کنیم که اقلیم کردستان مانند همیشه عامل صلح و ثبات در منطقه خواهد بود و خواهان روابط خوب، دوستی و حسن همجواری مبتنی بر احترام و منافع مشترک است. به همین مناسبت، ما همچنین به ملت‌هایی که نوروز را جشن می گیرند، تبریک می‌گوییم.

از درک، روحیه مسئولیت پذیری و مقاومت کارمندان و مردم کردستان تشکر می کنم. ما از نزدیک از شرایط زندگی آنها آگاه هستیم. حل این وضعیت اولویت همه ما در همه نهادهای اقلیم کردستان است. من به آنها اطمینان می دهم که این سختی‌ها می‌گذرد و به گذشته تبدیل می‌شود. امیدواریم به سمت زندگی و آینده‌ای بهتر حرکت کنیم و کردستان همیشه کشور همزیستی، بردباری و کثرت گرایی باقی بماند.

نوروز و سال نو مبارک

سال نو مبارک.

نچیروان بارزانی

رئیس اقلیم کردستان

کد خبر 2768438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha