تحریم انتخابات اقلیم کردستان از سوی پارتی مانور سیاسی است

سرویس جهان- دکتر کاظم یاور معتقد است که تهدید حزب دموکرات کردستان عراق به تحریم انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان یک مانور سیاسی برای بازگشت به قانون پیشین در مورد انتخابات است.

به گزارش کردپرس، حزب دموکرات کرستان عراق یا پارتی، تهدید کرده است با سازوکارهای جدید تعیین شده برای برگزاری انتخابات اقلیم کردستان از سوی کمیسیون انتخابات عراق، بر اساس حکم دادگاه فدرال عراق مخالف است و انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را تحریم می کند.

کاظم یاور، تحلیل گر مسائل سیاسی درباره علت  تحریم انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق که قرار است توسط کمیسیون عالی انتخابات عراق در ژوئن آینده برگزار شود، به روزنامه انگلیسی زبان نشنال گفته است این اقدام پارتی مانور سیاسی برای بازگشت به قانون پیشین و اتکا به آن برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق است.

او با اشاره به این که دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق گفته است« در صورت برگزاری انتخابات بر اساس قانون پیشین» در آن مشارکت می کند، افزود: در واقع پارتی به صورت مشروط در این انتخابات شرکت می کند.

این تحلیلگر سیاسی بر این باور است این اقدام برگزاری ششمین دوره انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را که اولین بار قرار بود سال 2022 برگزار شود، باز هم به تعویق خواهد انداخت تا احزاب بهتر برای شرکت در آن آماده شوند.

کد خبر 2768361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha