مسئول شاخه دوم حزب دمکرات کردستان: برای اتحادیه میهنی شرم آور است اگر از تاریخ پیش از ۱۹۹۶ صحبت کند

سرویس عراق‌ و اقلیم کردستان- مسئول شاخه دوم حزب دمکرات کردستان در شهر اربیل در پاسخ اتحادیه میهنی کردستان گفت: "شرم آور است اگر از تاریخ پیش از سال ۱۹۹۶ خود صحبت کنید".

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، تشکیلات سوم اتحادیه میهنی در اربیل، در چارچوب زد و بندهای مداومی که رئیس این تشکیلات برای شالاو کسرت رسول به منظور حفظ موقعیت حزبی که در اتحادیه میهنی کردستان اصلا به حساب نمی‌آید، انجام می‌دهد، بیانیه ای صادر کرد و در آن با لحنی نامحترمانه از حزب دمکرات کردستان انتقاد کرد.

بلند اسماعیل، رئیس شاخه دوم تشکیلات حزب دمکرات کردستان و عضو کمیته مرکزی این حزب در پاسخ به این اظهارات به (باسنیوز) گفت: «برای اتحادیه میهنی شرم آور است که از تاریخ پیش از ۱۹۹۶ خود صحبت کند، بگذارید مردم درباره آن صحبت کنند و بگویند اتحادیه میهنی چه بلایی بر سر این مردم آورده است،  اگر قبل از سال 1996 یک افتخار اتحادیه میهنی کردستان در خاطر مردم بود، حق دارند صحبت کنند، اما جز دزدی، راهزنی، کشتن بی دلیل مردم، اخاذی، تعرض و زورگیری درمورد اتحادیه میهنی چیزی در خاطر مردم وجود ندارد و حزبی که کل تاریخش در این شهر با این موارد عجین شده باشد، فقط مایه شرمساری است، نه افتخار».

وی بیان کرد: «آزادی ای که اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه خود را با آن احیا میکند، بسیار واضح است، آنها در روز روشن، خبرنگاران را می کشند و کاخ ها و منازل مردم را آشکارا و بدون اخطار تخریب می کنند. آنها از آوردن اسلحه به اربیل صحبت می کنند. ما برای اولین بار در تاریخ کرد توانستیم از دشمن فاسد خود برای بیرون راندن یک دشمن فاسد و یک مخالف دیگر استفاده کنیم، این اتحادیه میهنی بود که میخواست پاسدار به اربیل بیاورد و آن را اشغال کند، سپاه پاسداران را تا مرز سوران نیز آورده بود، بنابراین 31 آگوست یک رویداد بزرگ سیاسی بود که کرد سربلند از آن بیرون آمد، همه دستاوردها نیز پس از آن تاریخ در آغاز کاروان بازسازی کردستان و توسعه اربیل به دست آمد».

این مقام حزب دمکرات کردستان به تشکیلات اتحادیه میهنی در اربیل گفت: «این اولین بار نیست که شما پاسدار به کردستان می آورید، بروید یادداشت روسای اتحادیه میهنی را ببینید، همه به وضوح مسئولیت حمله شیمیایی به حلبچه را برعهده یکدیگر میگذارند، چون سپاه پاسداران را به حلبچه آوردە بودند و بهانه به دست بعث داده بودند که شهر را شیمیایی کند».

بلند اسماعیل تصریح کرد که اتحادیه میهنی این روزها نمی‌داند چگونه این را از خاطر مردم بزداید که خود آنها بودند که پیشتر می‌گفتند بگذارید نفت را به بغداد تحویل دهیم و با آنها توافق کنیم، "اگر راست می‌گویید بفرمایید تا آنها بتوانند یک حقوق از عراق دریافت کنند. در حالی که درآمدهای کردستان همه واضح است و آنچه به غارت برده می شود، تنها درآمدهای سلیمانیه، باشماق و پرویزخان است که اتحادیه میهنی کردستان آن ها را غارت می کند و اصلا اجازه نمی دهد پول به بانک ها برسد».

رئیس شاخه دوم حزب دمکرات کردستان معتقد است که همه صحبت ها، بیانیه ها، فراز و نشیب های اتحادیه میهنی از بالا تا پایین مربوط به این است که چه کسی روی دیگری حساب می کنند و در خط می توانند قدمی روبه جلو بردارند، و این تنها در خصوص خود اتحادیه میهنی صدق میکند، اما همه روسای اتحادیه میهنی که اکنون در اربیل زیر سایه ثبات، کرامت و سربلندی تحت حاکمیت حزب دمکرات کردستان و دولت اقلیم کردستان به سر می‌برند، نمی‌توانند انقدر با عزت تحت حاکمیت خود و حزبشان آزادانه و سرفرازانه زندگی کنند.

کد خبر 2768141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha