ضرب و شتم زندانیان سیاسی کُرد در زندان کاواک سامسون

سرویس ترکیه - شماری از زندانیان سیاسی کُرد از ضرب و شتم زندانیان در زندان کاواک سامسون خبر دادند.

به گزارش کردپرس، ودات حساس زندانی سیاسی که در زندان بسته تیپ اس کاواک سامسون زندانی است، از تفتیش بدنی و ضرب و شتم زندانیان توسط گارد زندان در این زندان خبر داد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، ودات حساس زندانی سیاسی کرد که در زندان تیپ اس کاواک به سر می برد در گفتگوی تلفنی با خانواده خود گفت که آنها در زندان تحت شکنجه قرار گرفته اند. ودات حساس که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهد صبح دیروز در تماس تلفنی با خانواده اش اظهار داشت که گارد زندان آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. او گفت که زندانیان نمی دانند نامه هایی که به دادگستری برای اعتراض به ماجرا نوشته اند به دست آنها رسیده است یا نه.

او از انجمن های حقوق بشر، سازمان های مدنی، نمایندگان احزاب سیاسی و نماینده های مجلس خواست تا برای تحقیق پیرامون اتفاقاتی که در زندان رخ داده است، هیاتی را به زندان بفرستند.

همزمان نهاد بور یکی از زندانیان دیگر این زندان نیز در تماس با خانواده اش گفت: «زندانی که در آن در بند هستیم به کانون شکنجه و بدرفتاری علیه زندانیان بدل شده است. همه این ها از زمان اعتصاب غذای زندانیان آغاز شده است. ما از مردم می خواهیم تا در برابر ستم سکوت نکنند.»

ضرب و شتم زندانیان سیاسی کُرد در زندان کاواک سامسون

گفتنی است، خبرگزاری فرات نیز روز گذشته در خبری کوتاه به نقل از یکی دیگر از زندانیان همین زندان از ضرب و شتم زندانیان توسط گارد زندان خبر داد. فرات داری در تماس با خانواده خود گفته است که توسط گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و می داند که زندانیان سلول های مجاور نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

کد خبر 2767860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha