ترویج فرهنگ نیکوکاری برای تقویت اقتصاد خانواده ها ضروری است

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امروزه اشتغال و مسکن از ضروری ترین نیازهای مردم خصوصاً قشر مددجو بوده که توجه به تأمین این نیازها منجر به توانمند شدن خانواده ها می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل و مدیران کمیته امداد استان که به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، بیان کرد: اینکه کمیته امداد برنامه هایی همچون اشتغال، مسکن، درمان، تهیه جهیزیه و دیگر خدمات حمایتی را در اولویت فعالیت های خود قرار داده این موارد کاهش محرومیت را در پی داشته و شایسته تقدیر است.

وی ادامه داد: در راستای اشتغال و توانمندسازی خانواده ها ارائه آموزش های مهارتی به آنان از ضرورت هایی است که در فرایند اشتغال آفرینی برای آنان بسیار ضرورت دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به در پیش بودن هفته احسان و نیکوکاری گفت: ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه از مهم ترین کارهایی است که در راستای اقتصاد خانواده ها و توانمند شدن آنان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

کریمی تبار با عنوان اینکه در کنار خدمات حمایتی و کمک اقتصادی به خانواده ها توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی آنها بسیار مهم است تصریح کرد: بسیاری از افراد مددجو با حمایت های فرهنگی کمیته امداد توانسته اند مدارج علمی بالایی را به دست آوردند. 

مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از خدمات کمیته امداد استان گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد ساخت و تحویل مددجویان شده است.

ناصر مرادی پویانی افزود: از آنجایی که با کارهای جهادی این نهاد نیاز مسکن خانواده ها به حداقل رسیده است تصریح کرد: نبود زمین از مشکلاتی است که مانع خانه دار شدن برخی خانواده های مددجو شده است.

وی ادامه داد: در راستای تأمین جهیزیه مددجویان نیز هم اکنون برای هر زوج مددجو حداقل پنج کالای اساسی تهیه می شود و ارزش هر سری جهیزیه بیش از ۴۰ میلیون تومان است.

کد خبر 2767835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha