اعطای گذرنامه از سوی اربیل به مصطفی هجری، مخالف ایرانی، نقض قانون اساسی عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو ترکمانی ائتلاف دولت قانون، با انتقاد از  دولت اقلیم کردستان به دلیل ادامه سیاست پناه دادن به تروریست ها، مخالفان و افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق، اعطای گذرنامه از سوی اربیل به مصطفی هجری، مخالف ایرانی را نقض قانون اساسی عراق دانست.

به گزارش کردپرس، جاسم محمد جعفرالبیاتی درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با اشاره به اینکه مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان برای تبدیل مناطقی از اقلیم کردستان به جولانگاه عناصر تروریستی و گروه های مخالف کشورهای همسایه، تلاش می کند، گفت: بارزانی همچنین بسیار تلاش می کند تا تنها رهبر کردها باشد.

البیاتی با بیان اینکه بازی جدیدی از سوی دولت اقلیم کردستان برای جذب  کردهای کشورهای همسایه و فراهم کردن امکانات لازم برای آنها، آغاز شده است، افزود: اعطای گذرنامه به مصطفی هجری، مخالف ایرانی از سوی دولت اقلیم کردستان،  تخلف آشکارو نقض قانون اساسی عراق به شمار می رود.

وی با تاکید براینکه قانون اساسی عراق  انجام هرگونه تحرکات مخالفان در خاک عراق علیه کشورهای همسایه را قاطعانه رد می کند، تصریح کرد: دولت اقلیم کردستان  همچنان به نقض قوانین و تصمیمات دولت فدرال ادامه می دهد.

گفتنی است که یک منبع آگاه دولت فدرال عراق از ابطال گذرنامه مصطفی هجری ادر پی تشکیل یک نشست امنیتی در بغداد،خبرداده است.

کد خبر 2767563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha