شهرداری اردوگاه‌های موقت بحران را سریع‌تر مشخص کند

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به نقش شهرداری‌ها در همکاری با ستاد مدیریت بحران به منظور ارائه برنامه‌های خود در تعیین نقاط امن و جانمایی اردوگاه‌های بحرانی در شهر کرمانشاه یک‌ هفته‌ای فرصت در اختیار خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، چهارمین جلسه کمیته فنی آمادگی و پاسخ استان امروز، 25 بهمن‌ماه در سال‌جاری در اداره‌کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

افشین یگانه، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز در ادامه با اشاره به اهمیت کمیته آمادگی به پاسخ، اظهار کرد: کمیته آمادگی به پاسخ یکی از کمیته‌های راهبردی در حوزه مدیریت بحران است.

وی با اشاره به دو بحث مهم امکان اسکان اضطراری و برگزاری مانورها، اظهار کرد: با توجه به نقش شهرداری‌ها در همکاری با ستاد مدیریت بحران به منظور ارائه برنامه‌های خود در تعیین نقاط امن و جانمایی اردوگاه‌های بحرانی در شهر کرمانشاه یک‌ هفته‌ای فرصت در اختیار خواهد داشت.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه اضافه کرد: براساس قانون جدید مدیریت بحران کشور موارد 21 الی 23؛ هر دستگاهی که جزء ماده 2 قانون مدیریت بحران کشور است چنانچه در مقابل تکلیف قانونی اقدامی انجام ندهند به مراجع قضایی معرفی و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص برگزاری مانورها نیز، گفت: تمامی دستگاه خدمات‌رسان و اجرایی که براساس قانون جزء ماده 2 قانون مدیریت بحران کشور محسوب می‌شوند، باید آمادگی لازم را در مواقع بحران داشته باشند.

یگانه خاطرنشان کرد: در همین راستا یک مانور استانی پیش‌بینی شده و نقش تمامی دستگاه‌ها دیده شده است.

وی در ادام به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ایام پایانی هفته‌جاری اشاره کرد و گفت: هشدارها در این خصوص در حد آمادگی و پاسخ است البته هواشناسی احتمال تغییر رنگ هشدار به قرمز را داده که با اعلام آن، جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار در راستای آمادگی دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه در پایان از مردم خواست، با توجه به ورود سامانه بارشی قوی به جو استان و هشدارهای هواشناسی از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت سفر حتما قبل از آن از آخرین وضعیت راه‌های اطلاعات کافی کسب کنند.

در ادامه نماینده جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از رسالت این نهاد در مورد آمادگی و پاسخ در بحران‌ها توضیحاتی ارائه کرد و به شناسایی 8 نقطه برای اسکان اضطرای با همکاری شهرداری اشاره کرد.

وی ادامه داد: چهار نقطه از این نقاط شناسایی شده برای بحث اسکان اضطراری، خوب است ولی نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست.این نماینده در این جلسه پیشنهاد برگزاری مانورها در محلات قدیمی را داد.

این جلسه با 2 دستورکار بررسی امورات ایجاد سکونت‌گاه موقت در پنج نقطه کرمانشاه و همچنین هماهنگی برای برگزاری مانور استانی برگزار شد.

هر کدام از دستگاه‌های مربوطه در ابتدای این نشست با توجه به دستورکار جلسه توضیحات لازم را ارائه دادند.

کد خبر 2766984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha