ارتش ترکیه درحال احداث یک جاده نظامی در اطراف روستای کیسته در استان دهوک است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شاهدان عینی درروستای کیسته درمنطقه کانی ماسی در شمال استان دهوک اقلیم کردستان از عملیات احداث یک جاده نظامی از سوی ارتش ترکیه در اطراف این روستاخبردادند.

 به گزارش کردپرس، این شاهدان عینی در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز» گفتند که خودروها و ماشین آلات نظامی ارتش ترکیه را  در روستای کیسته در حال احداث یک جاده نظامی و راه اندازی کارخانه های سنگبری برای احداث این جاده  در اطراف این روستا را مشاهده کرده اند.

 از سوی دیگریک منبع آگاه به نوبه خود، گفت: هدف ترکیه از احداث این جاده انتقال کمک های نظامی و لجستیکی به پایگاه های نظامی خود در مناطق اقلیم کردستان است.

این منبع توضیح داد: ترکیه  با تاسیس  چندین پایگاه نظامی در این منطقه، جاده‌هایی را برای ارتباط با همه این پایگاه‌ها احداث کرده است و این درحالی است این منطقه ناهموار و دارای ارتفاعات کوهستانی و دره‌های عمیق است.

گفتنی است که مناطق مرزی بین اقلیم کردستان و ترکیه چندین دهه است که شاهد درگیری های مسلحانه بین ارتش ترکیه و اعضای حزب کارگران کردستان بوده است و این منطقه هر از چند گاهی در معرض حملات هوایی ترکیه قرار می گیرد که بر اساس اظهارات قبلی مدیر منطقه مرزی کانی ماسی، حدود 40 روستا در داخل مرزهای این منطقه در استان دهوک در معرض تخلیه قرار گرفته اند.

کد خبر 2766878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha