قباد طالبانی از ترکیه خواست مشکل فرودگاه سلیمانیه را حل کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار با وزیر دفاع ترکیه در اربیل از این کشور خواست مشکل فرودگاه سلیمانیه را حل کند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، دفتر قباد طالبانی در خصوص دیدار معاون نخست وزیر اقلیم کردستان با یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفت که در این دیدار موضوع بسته شدن حریم هوایی ترکیه به روی فرودگاه بین المللی سلیمانیه مورد بررسی قرار گرفت و معاون نخست وزیر خواستار حل این مشکل شد.

این دیدار روز چهارشنبه مورخ 2024/02/07 در اربیل انجام شد. موضوع اصلی بسته شدن حریم هوایی ترکیه به روی فرودگاه بین المللی سلیمانیه بود. به گفته دفتر قباد طالبانی چندین موضوع دیگر نیز مورد بحث قرار گرفته است.

در این دیدار که وزرای پیشمرگه، برنامه ریزی، معاون دفتر روابط خارجی و سفیر ترکیه در عراق در آن حضور داشتند، روابط ترکیه با اقلیم کردستان و چگونگی تقویت این روابط به نحوی که برای هر دو طرف بیشتر مفید باشد، مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر معاون نخست وزیر اقلیم کردستان همچنین گفت که در طی این دیدار، در خصوص مسئله امنیت و وضعیت ثبات عراق و اقلیم کردستان گفتگو شد و بر اهمیت حفظ ثبات و احترام به تمامیت ارضی عراق و اقلیم تاکید شد.

کد خبر 2766742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha