قرارداد خرید چهار فروند هواپیمای امبرائر برای پرواز در خطوط هوایی ایلام منعقد شد

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از خرید چهار فروند هواپیما امبرائر ۱۴۵ برای پرواز در خطوط هوایی استان ایلام خبر داد و گفت: با این اقدام امید است بخشی از مشکل سفر هوایی مردم استان برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی با اعلام این خبر، اظهار داشت: قراداد خرید این هواپیماها منعقد شده است و به زودی شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هر کدام از این هواپیماها ۵۰ نفر است، افزود: بخشی از تجهیزات هلدینگ شرکت ایلام ایر نیز وارد استان شده و بخش دیگری به زودی وارد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان داشت: امید است که با برقراری این خطوط هوایی بخشی از مشکلات سفر هوایی مردم استان برطرف شود.

گفتنی است؛ امبرائر شرکت هوافضای برزیلی است که در زمینه ساخت هواپیماهای مسافربری، باری و نظامی، همچنین تولید جنگ‌افزار و نیز ارائه خدمات و فناوری‌های هوافضا فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است؛ این شرکت پس از بوئینگ و ایرباس، سومین سازنده هواپیماهای غیرنظامی در جهان است.

استان ایلام با توجه به تردد روزانه ۱۵ هزار نفر از مرز بین المللی مهران و وجود شرکت های نفتی و گازی، مسافت زیاد با مرکز و نیاز مردم استان برای انجام امورات اداری و درمانی، با تقاضای بسیار بالایی برای تردد از طریق مسیرهای هوایی دارد.

کد خبر 2766592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha