تبانی در انصراف از کاندیداتوری بررسی و برخورد می شود

سرویس ایلام - رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان ایلام در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان عنوان کرد: وظیفه اصلی ما در هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، سلامت انتخابات و صیانت از رأی مردم است و مانند همیشه آن را تضمین می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مسعود صیدی اظهار کرد: بررسی صلاحیت هر داوطلب دهها میلیون تومان هزینه داشته و وقت و انرژی زیادی صرف آن می‌شود اما دیده می‌شود که با وجود زحماتی که داده شده، کاندیداها به راحتی انصراف می‌دهند و در این خصوص ما چرایی این انصراف‌ها را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار نفر تا کنون تایید صلاحیت شده‌اند و شورای نگهبان با تمام وجود و آبرو وارد میدان شد و بسیاری از افراد را تایید صلاحیت کرد که تمام سلایق و نیروهای سیاسی در انتخابات حضور پررنگ داشته باشند.

صیدی افزود: وظیفه اصلی ما در هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، سلامت انتخابات و صیانت از رأی مردم است و مانند همیشه آن را تضمین می‌کنیم.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت جهت افزایش مشارکت از ماه‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده؛ اگر طایفه‌ای داریم که دو هزار نفر رای دارد با افراد مؤثر آن طایفه برای تبیین مشارکت مردم در پای صندوق جلساتی برگزار شده است.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان خاطر نشان کرد: فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به صورت شبانه‌روز دارند کار می‌کنند و در جریان جزییات پرونده داوطلبان استان ایلام هستند تا حقی از کسی ضایع نشود اما افراد به راحتی انصراف می‌دهند و اگر تبانی یا تخلفی در کار باشد با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

صیدی با تاکید بر اینکه همپای مردم، ادارات نیز باید پای کار انتخابات بیایند و با حضور دسته جمعی خود در پای صندوق‌های رأی در انتخابات امیدآفرینی کنند، تصریح کرد: کارمندانی که نسبت به انتخابات موضع منفی و دلسرد کننده دارند، توسط مدیران توجیه شوند و با آنها سخن بگویند تا اهمیت انتخابات را بیش از پیش درک کنند.

وی یادآوری کرد: دستگاه‌های امنیتی و نظامی و انتظامی به شورای نگهبان و هیأت نظارت بر انتخابات در بحث تخلفات و خرید و فروش رأی کمک بکنند.

کد خبر 2766590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha