آخرین نتایج عملیات انسانیت و امنیت در روز سوم/ دستگیری ۸ عضو داعش در ۳ روز

سرویس سوریه - نیروهای آسایش کردستان سوریه با حمایت نیروهایSDF و YPJ در ۳ روز اول عملیات موسوم به « انسانیت و امنیت» در اردوگاه هول ۳۱ عضو داعش و افراد حامی این گروه‌ را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، نیروهای امنیت داخلی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(آسایش) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که با حمایت نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) و یگان‌های مدافع زنان(YPJ) ، ۳۱ عضو داعش و افراد حامی این گروه‌ را در ۳ روز اول عملیات موسوم به « انسانیت و امنیت» در اردوگاه هول دستگیر کرده‌اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، نیروهای آسایش کردستان سوریه از آغاز مرحله سوم عملیات موسوم به « انسانیت و امنیت» در تاریخ ۲۷ ژانویه خبر دادند.

نیروهای جستجوی آسایش عملیات خود را از بخش پناهجویان اردوگاه هول آغاز کردند.

پس از آغاز عملیات، زنان و کودکان داعش در بخش پناهجویان با سنگ به خبرنگاران و نیروهای آسایش حمله کردند و در نتیجه یک خبرنگار مجروح شد.

در روز اول عملیات، نیروهای شرکت‌کننده در این عملیات، تعداد زیادی مین را به دست آوردند. آنها همچنین یک عضو داعش را که لباس زنانه به تن داشت دستگیر کرده و تونل‌هایی را کشف و ضبط کردند.

در عصر روز اول عملیات جستجو، زنان و کودکان‌ داعشی با ایجاد هرج و مرج در اردوگاه، به نقاط تیم‌های سرشماری ساکنان اردوگاه حمله کرده و سعی در آتش زدن آن نقاط داشتند.
در روز دوم نیروهای آسایش به عملیات جستجوی خود در بخش پناهجویان اردوگاه هول ادامه دادند.

آنها تونلی را پیدا کردند که دو عضو داعش در آن مخفی شده بودند، آنها همچنین مقادیری سلاح گرم و سرد را در این تونل‌ها کشف و ضبط کردند و بیش از ۸۰ درصد بخش پناهجویان را جستجو کردند.

نیروهای شرکت کننده در ۲ روز ۴ مین را کشف و ۲۱ تن از افراد وابسته به هسته‌های داعش را دستگیر کردند.

در سومین روز عملیات، عملیات جستجو در بخش پناهجویان ادامه یافت. نیروهای آسایش چندین مخفیگاه اعضای داعش را پیدا کردند، چند عضو داعش را دستگیر کردند و چندین پرچم داعش و سکه‌های فلزی این گروه، یک نارنجک دستی، حصار و بسیاری از تجهیزات نظامی را کشف و ضبط کردند.

بامداد نهم دی ماه کودکان داعشی آتش بر پا کردند، دور آن دایره ای تشکیل دادند و با سنگ و چاقو به نیروهای امنیتی و نظامی حمله کردند و شعارهایی در طرفداری از داعش سر می‌دادند.


برای آگاهی بیشتر ازوضعیت، هیأتی از مدیریت خودگردان دموکراتیک شمال و شرق سوریه(AANES) از این اردوگاه بازدید کردند. در جریان این بازدید، مدیریت اردوگاه به هیأت گفت که جلسات آموزشی برای کودکان برگزار شده است، اما این جلسات با مواضع «افراطی تر» از قبل کودکان روبرو شده بود.


نیروهای آسایش کردستان سوریه در ۳ روز در مجموع ۳۱ تن از جمله ۸ عضو داعش را دستگیر کردند.
 

کد خبر 2766394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha