گمرک مهران همچنان در صدر ۱۲ گمرک مشترک ایران با کشور عراق

سرویس ایلام - مدیرکل گمرکات استان ایلام در نشست با شورای اطلاع رسانی دولت در استان عنوان کرد: گمرک مهران همچنان در صدر ۱۲ گمرک مشترک ایران با کشور عراق قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، میرآقا عبدی عنوان کرد: رسانه نقش بسزایی در اطلاع رسانی و پیشبرد امور دارد و ما همواره از نقد منصفانه و سازنده استفاده می‌کنیم چرا که نقد رسانه را باعث پیشبرد هر سازمان از جمله گمرکات می‌دانیم.

او گفت: مسئولیت در گمرکات مرزی بسیار سنگین است و روزانه بالغ بر هزار نفر عراقی وارد گمرکات اعم از راننده و کارگر و تجار می‌شوند که با نیروهای ایرانی در این محدوده روزانه بیش از ۵ هزار نفر در گمرکات مشغول به تعامل و کار هستند.

مدیرکل گمرکات استان ایلام تأکید کرد: گمرک مهران همچنان در صدر ۱۲ گمرک مشترک با عراق قرار دارد و در سال ۱۴۰۱ رکورد ادوار گمرک جابجا شد و بیشترین وزن خروجی و ارزش کالای صادراتی در یک سال در این مرز رقم خورد.

عبدی افزود: در گمرک مهران ۱۲ درصد رشد ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم و در درآمد نیز ۸ درصد رشد داشتیم.

وی در خصوص اربعین نیز توضیح داد: مرز مهران یکی از شلوغ ترین مرزهای زمینی کشور است و در اربعین بیش از ۵۰ درصد مسافران از این مرز تردد می‌کنند.

عبدی گفت: در اربعین تشریفات گمرکی بیش از ۴ هزار کامیون حامل موکب در مرز مهران صورت گرفته است و در ۱۰ ماهه گذشته حدود ۷ میلیون نفر از این مرز تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد تردد داشتیم و روزانه ۱۵ هزار نفر بطور میانگین از مرز مهران تردد می‌کند.

وی افزود: روزانه تشریفات ترخیص میانگین ۶۰۰ کامیون در مرز مهران صورت می‌گیرد و هر ماشینی که ورود به گمرک کند کمتر از یک ساعت کار ترخیص آن انجام می‌شود.

کد خبر 2766393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha