احمد ترک که پیشتر از سیاست کناره گرفته بود، نامزد شهرداری ماردین شد

سرویس ترکیه - احمد ترک، سیاستمدار کهنه کار کرد، که پیشتر از نامزدی در انتخابات ماه مارس کناره گرفته بود، به عنوان نامزد مشترک شهرداری ماردین معرفی شد.

به گزارش کردپرس، هفته گذشته انتخابات داخلی برای انتخاب نامزدهای مورد تایید مردم در شهرهای مختلف کردستان ترکیه برگزار شد. احمد ترک سیاستمدار کهنه کار کُرد که در انتخابات داخلی حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM/دم پارتی) برای نامزدی در انتخابات شهرداری ماردین شرکت می کرد، پیش از برگزاری انتخابات اعلام کرد که اگر 50+1 درصد آرا را کسب نکند از این انتخابات کناره گیری خواهد کرد. 

پس از برگزاری انتخابات داخلی در ماردین، احمد ترک با درصدی پایین تر از 50 صاحب بالاترین درصد آرا در میان رقبای خود در دم پارتی شد. با این حال او اعلام کرد که از نامزدی در انتخابات شهرداری ها کناره گیری می کند. کناره گیری ترک باعث بالا گرفتن مشاجرات درون حزب شد.

اگرچه احمد ترک تصمیم به کناره گیری از انتخابات کرده بود، دم پارتی تصمیم گرفت او را به عنوان نامزد شهرداری ماردین معرفی کند. 

بر اساس خبری که توسط فرید اصلان در مدیاسکوپ منتشر شده بود، پس از این که ترک تصمیم خود را برای کناره گیری از کاندیداتوری و ترک فعالیت در عرصه سیاسی اعلام کرد، فشار زیادی از سوی فعالان کرد و مردم بر او وارد شده است. همچنین دم پارتی نیز برای حل این موضوع جلساتی را برگزار کرد.

احمد ترک که پیشتر از سیاست کناره گرفته بود، نامزد شهرداری ماردین شد

به نوشته مزوپوتامیا، مذاکرات و فشار بر احمد ترک برای بازگشت او به عرصه سیاست نتیجه داد. با کناره گیری آزاد ییلدیریم، نامزدی که پس از ترک، بیشترین شمار آرا را کسب کرده بود، احمد ترک به عنوان نامزد شهرداری ماردین معرفی شد.

دم پارتی روز گذشته با برگزاری مراسمی رسماََ احمد ترک و دِوریم دمیر را به عنوان نامزدهای شهرداری مشترک کلان شهر ماردین معرفی کرد.

کد خبر 2766064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha