کشته شدن ۲ سرباز ارتش ترکیه و ۱۷ عضو شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در عملیات‌های SDF

سرویس سوریه - مرکز رسانه‌ای SDF از کشته شدن ۱۷ عضو شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه و ۲ سرباز ترکیه در عملیات‌های نیروهای SDF خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آنها در چارچوب حق دفاع از خود علیه پایگاه‌های دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن عملیات‌هایی را انجام داده‌اند که در نتیجه آنها ۱۷ شبه‌نظامی و ۲ سرباز ارتش ترکیه کشته شدند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مرکز رسانه‌ای و مطبوعات SDF بیانیه‌ای در رابطه با عملیات‌های اخیر خود در وب‌سایت رسمی خود به اشتراک گذاشت.

در بیانیه‌ای SDF آمده است: «در چارچوب حق دفاع از خود در برابر حملات ارتش ترکیه، نیروهای ما عملیات‌هایی را علیه پایگاه‌های ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در مناطق مختلف انجام دادند. روز ۱۵ ژانویه ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه نیروهای مجلس نظامی منبج علیه یک موضع شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در روستای «صیاده» انجام دادند که در نتیجه آن ۴ شبه‌نظامی کشته شدند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: « در شهرستان عین‌عیسی، به تاریخ هفدهم ژانویه، نیروهای SDF یک پایگاه و ایست بازرسی ارتش ترکیه را در روستای «شرکراک» در شمال شرق این شهرستان هدف حمله قرار دادند، همچنین در همان روز نیروهای ما به طور همزمان پایگاه ارتش ترکیه در روستای تینا در جنوب شهر گره‌سپی را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.»

در بیانیه SDF همچنین آمده است: «نیروهای SDF در تاریخ ۱۷ ژانویه عملیاتی را علیه پایگاه ارتش ترکیه در روستای «صلیبی» در غرب شهر گره‌سپی انجام دادند. نبرد شدیدی بین نیروهای SDF و ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در گرفت.»

در پایان این بیانیه آمده است: در نتیجه این چهار عملیات در مجموع ۱۳ تن از اعضای شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه و ۲ سرباز دولت ترکیه کشته شدند.»

کد خبر 2766030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha