کمیسیون انتخابات: برای انتخابات پارلمان کردستان به آمار ثبت شدۀ رای دهندگان عراق تکیه خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت: «ما یک انتخابات پاک و شفاف را برای پارلمان کردستان تضمین می کنیم».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، جومانه غلای، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه های اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد: «کمیسیون عالی مستقل انتخابات، انتخابات پارلمان اقلیم کردستان را مطابق با قانون انتخابات برگزار خواهد کرد، کمیسیون همچنین بخش نامه و تصمیماتی را با سوابق و تجهیزات موجود برای تضمین یک انتخابات پاک و شفاف صادر خواهد کرد».

وی افزود: «هیئت کمیسران دستورالعمل های متعددی در رابطه با انتخابات پارلمان اقلیم کردستان صادر کرده اند، در یک ماده قانونی آمده است که کمیسیون حق دارد اقدامات لازم را برای تضمین شفافیت و عدم تقلب در روند انتخابات در اقلیم کردستان انجام دهد، همانطور که در انتخابات شوراهای استانی انجام شد، آرا با دو سیستم الکترونیکی و دستی شمارش خواهد شد، اکنون ما منتظر تصمیم کمیسیون برای برگزاری انتخابات پارلمان کردستان هستیم».

جومانه غلای اضافه کرد: «کمیسیون برای انتخابات پارلمان کردستان به ثبت نام رای دهندگان عراقی تکیه می کند زیرا معتقد است که ثبت نام از آرای مرده و آرای اضافی پاک شده است و همچنین متولدین 2006 که واجد شرایط رای دادن در سال جاری هستند نیز اضافه شده اند».

کد خبر 2766001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha